انتظار مردم از حسن روحانی چیست؟

شاید تمامی کارهای یک شهر را یا حتی کشور را دولت و رییس‌جمهور نتوانند انجام دهند و برای بهتر شدن شرایط نیازمند اتحاد و یکپارچگی تمام دستگاه‌ها باشیم اما مردم از دولت این انتظار را دارند که بتواند با مدیریتی که به امور دارد، شرایط بهتر شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تابناک اگر دوباره ماجرای بین صدا و سیما با رییس‌جمهور پیش نیاید، امشب بعد از اخبار سراسری ساعت 21، سومین باری است که رییس‌جمهور روبه‌روی دوربین تلویزیون می‌آید تا با مردم صحبت کند.

روزنامه اعتماد نوشت: این گفت‌وگو در ارتباط با مهم‌ترین مسائل مربوط به حوزه اقتصاد از جمله رویکرد دولت در بحث اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، مسائلی مانند تولید، حمل و نقل، سلامت و همچنین رویکرد دولت درباره مسائل سیاست خارجی از جمله تعامل با کشورها و نهادهای بین‌المللی و همچنین مسائل فرهنگی خواهد بود.

درست است که رییس‌جمهور درباره اقدامات دولت تا امروز صحبت می‌کند اما باید حرف‌های مردم و کارشناسان به رییس‌جمهور را هم شنید. فشارهای اقتصادی هشت سال گذشته و نامشخص بودن قیمت‌ها، اقتصاد را به مهم‌ترین مشکل مردم تبدیل کرده است، مردم همچنان امیدوار و منتظر فعالیت‌های دولت برای بهتر شدن شرایط اقتصادی‌شان هستند. عده‌یی از مردم هم تمامی مشکلات را اقتصادی نمی‌دانند و مشکلات فرهنگی را در اولویت قرار می‌دهند، خانمی خانه‌دار ساکن شمال تهران گفت: از نظر فرهنگی باید یک اقدامی بکنند. وضعیت دانشگاه‌ها اصلا خوب نیست.

فرزندانی که ما به جامعه تحویل می‌دهیم در حقیقت بیسواد هستند. با این هزینه‌ها و مخارج دانشگاه آزاد ،فرزندان ما چیزی یاد نمی‌گیرند. به طور مثال یک‌ماه قبل عید و بعد عید استاد‌ها سر کلاس نمی‌آیند البته در روزهای دیگر هم همین هست و تدریس بیشتر شبیه یک سرگرمی شده است.

پایبند بودن به تعهدات، مساله مهم دیگری است که مردم روی آن تاکید دارند و از رییس‌جمهور می‌خواهند که اگر قولی به آنها داده است، انجام دهد. آقایی، کارمند یک موسسه خصوصی گفت: «آقای روحانی باید به تمام قول‌هایی که داده است وفادار باشد. ما چیز بیشتری نمی‌خواهیم به همان حرف های خودشان عمل کنند کافی است.»

 دومین باری که رییس‌جمهور در تلویزیون صحبت کرد، گزارشی از صدروزگی دولت داد و درباره مشکلات ارائه سبدکالا و به حواشی مربوط به آن پرداخت اما همچنان مشکل عمده مردم گرانی است، آقایی که راننده تاکسی است گفت: «من دچار بیماری صرع و قلب هستم. زیاد نمی‌توانم کار کنم. تمام خواهشم از ریاست‌جمهوری این است که گرانی را برطرف کند من توانایی پرداخت هزینه‌های درمان و دارو را ندارم. من 67 سالم است و با خانمم زندگی می‌کنم. هر دو مسن هستیم. خودتان قضاوت کنید کسی که به این سن می‌رسد باید چنین دغدغه‌هایی داشته باشد؟»

هدفمندی بدون برنامه یارانه‌ها در دولت گذشته سختی زیادی برای مردم به همراه داشت، با گران شدن همه قیمت‌ها همچنان مردم فشار زیادی را تحمل می‌کنند، خانمی خانه‌دار از غرب تهران گفت: «من از آقای روحانی می‌خواهم یارانه‌ها را بردارد ما یارانه نمی‌خواهیم ما می‌خواهیم به همان زمانی برگردیم که یارانه وجود نداشت ولی اجناس اینقدر گران نبود. یارانه‌ها باید برداشته شود و قیمت اجناس به قیمت سابق خودش برگردد.»

شاید تمامی کارهای یک شهر را یا حتی کشور را دولت و رییس‌جمهور نتوانند انجام دهند و برای بهتر شدن شرایط نیازمند اتحاد و یکپارچگی تمام دستگاه‌ها باشیم اما مردم از دولت این انتظار را دارند که بتواند با مدیریتی که به امور دارد، شرایط بهتر شود، خانم خانه‌دار ساکن شرق تهران گفت: «بماند که مشکل گرانی در حال حاضر حرف اول را می‌زند اما اگر به دیگر مسائل بپردازیم می‌بینیم که امکانات برای جمعیت حال حاضر آن هم در تهران به‌شدت کم است و مردم تهران برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با مشکل مواجه هستند.

 به طور مثال ساعت 7 صبح زمانی که نیمی از مردم شهر تهران به محل کار یا دانشگاه می‌روند مترو بسیار شلوغ است و بدون آنکه جمعیت را در نظر بگیرند، تعداد قطارها کم است و همه نمی‌توانند درست استفاده کنند، این ازدحام باعث می‌شود تا مردم فرهنگ را زیر پا بگذارند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  8  =