آغاز ارائه خدمات پرداخت شخص به شخص / ۷۱ درصد استفاده کنندگان P2P نگرانی امنیتی هستند

موسسه کانسیومر اینتلیجنس عنوان کرد:

نگرانی های امنیتی می تواند پذیرش خدمات پرداخت شخص به شخص از طریق موبایل را محدود کند. سیستم پی ام (Paym) که زیر نظر شورای پرداخت های انگلستان کار خود را آغاز کرده است به استفاده کنندگان ثبت نام کرده اجازه می دهد صرفا با استفاده از شماره تلفن همراه خود از اپلیکیشن بانک به پرداخت های شخص به شخص و شخص به شرکت بپردازند./تحقیق موسسه کانسیومر اینتلیجنس از 2051 نفر دارای حساب بانکی نشان می دهد 25 درصد آنها قصد دارند از این سرویس استفاده کنند./ 47 درصد افراد اعلام کردند از این سرویس استفاده نخواهند کرد. از این تعداد 71 درصد گفتند نگرانی های امنیتی علت این تصمیم آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،نگرانی های امنیتی می تواند پذیرش خدمات پرداخت شخص به شخص از طریق موبایل را محدود کند. تحقیقات انجام شده از سوی موسسه کانسیومر اینتلیجنس نشان می دهد تقریبا نیمی از بریتانیایی ها قصد ندارند از خدمات پرداخت شخص به شخص از طریق موبایل که بانک ها آن را پشتیبانی می کنند استفاده کنند.

سیستم پی ام (Paym) که زیر نظر شورای پرداخت های انگلستان کار خود را آغاز کرده است به استفاده کنندگان ثبت نام کرده اجازه می دهد صرفا با استفاده از شماره تلفن همراه خود از اپلیکیشن بانک به پرداخت های شخص به شخص و شخص به شرکت بپردازند. این کار با موبایل انجام می شود.
این سرویس برای مشتری های یانک های اسکاتلند، بارکلیز کپیتال، کامبرلند، هالیفاکس، لویدز، سانتاندر و تی اس بی قابل استفاده شده است و طی ماه های آینده تعداد دیگری از بانک این خدمت را به مشتری های خود ارائه خواهند کرد.

تحقیق موسسه کانسیومر اینتلیجنس از 2051 نفر دارای حساب بانکی نشان می دهد 25 درصد آنها قصد دارند از این سرویس استفاده کنند. در بین افراد 18 تا 34 ساله این رقم 39 درصد است. 28 درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی اعلام کردند هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته اند. اما 47 درصد افراد اعلام کردند از این سرویس استفاده نخواهند کرد. از این تعداد 71 درصد گفتند نگرانی های امنیتی علت این تصمیم آنهاست. بیش از 30 درصد از این افراد نگران تبعات گم شدن یا به سرقت رفتن تلفن همراه خود بودند و 32 درصد نیز درباره پرداخت به فردی غیر از فرد مورد نظر یا مقدار پول غیر از میزانی که قصد داشتد هستند. 42 درصد نیز صرفا مایل هستند از روش های سنتی پرداخت استفاده کنند.

دیوید بلک از مدیران شرکت کانسیومر اینتلیجنس می گوید: "مصرف کنندگان ممکن است مدتی صبر کنند و بعد به استفاده از خدمات جدید بانکی بپردازند اما در نهایت مشخص است که صنعت بانکداری وظیفه دارد آنها را متقاعد کند که پرداخت های موبایل روشی امن و سازگار با منافع و خواست مشتری است."

تا قبل از اینکه چنین آموزش هایی داده شود و مصرف کنندگان به امن بودن استفاده از این روش ها متقاعد شوند، میزان استفاده در حد محدود باقی خواهد ماند. نگرانی از افشاء اطلاعات شخصی و سوء استفاده از آن از سوی هکرها همواره در تمام کانال های پرداخت نظیر کارت، پرداخت های بدون تماس، خودپردازها و .. وجود داشته است. در این میان بانک ها و شرکت های ارائه کننده خدمات پرداخت در جهت گسترده کردن استفاده از این خدمات باید اقداماتی انجام دهند.

کارشناسان صنعت پرداخت می گویند آشنا کردن مصرف کنندگان با مزایای استفاده از این خدمات و نیز آموزش دادن آنها در زمینه اقداماتی که می تواند ریسک قربانی هک شدن را به حداقل برساند قدم های مهم در زمینه فراگیر کردن استفاده از کانال های جدید پرداخت هستند. نکته مهم این است که در هر کانال پرداخت همواره میزانی از ریسک وجود دارد اما اگر این ریسک به حداقل برسد و مزایای کانال به روشنی توضیح داده شود، مصرف کنندگان دلیلی برای استفاده نکردن از آن نخواهند داشت.

منبع:
http://finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  6  =