تازه‌ترین نتایج انتخابات عراق

بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء انتخاباتی در عراق ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی در یازده استان در صدر قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،تسنیم به نقل از پایگاه العهد، منابع آگاه در استان بابل اعلام کردند: بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء انتخاباتی در عراق ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی در یازده استان در صدر قرار دارد. این منابع بیان کردند: به دنبال ائتلاف دولت قانون فهرست المواطن و الاحرار هستند.
از سوی دیگر حمد عبدالله رئیس ائتلاف العربیه در استان صلاح الدین گفت: انتخابات با وجود چالش های بزرگی که وجود داشت موفقیت آمیز بود و ائتلاف العربیه به رهبری صالح المطلک حائز رتبه نخست در میان دیگر فهرست ها خواهد بود و آنچه کمیته مستقل انتخابات اعلام خواهد کرد فاصله چندانی با پیش بینی های ما نخواهد داشت.
از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند: بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء در استان ذیقار، ائتلاف دولت قانون با فاصله بیشتری از دیگر فهرست ها در صدر قرار دارد و به احتمال زیاد ائتلاف دولت قانون هفت کرسی از مجموع نوزده کرسی این استان را به خود اختصاص خواهد داد.
این منابع افزودند: ائتلاف المواطن و الاحرار و شراکت فهرست های بعدی هستند که برای تصاحب رتبه دومی با یکدیگر رقابت می کنند. از سوی دیگر کریمه الطائی ناظر بین المللی انتخابات عراق گفت: نتایج غیر رسمی از پیشتازی ائتلاف دولت قانون در استان الدیوانیه خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  +  4  =