افزایش تعداد جان باختگان زلزله بدخشان به بیش از ۲۱۰۰ نفر

سخنگوی والی «بدخشان» در شمال افغانستان از مرگ بیش از 2100 نفر بر اثر رانش کوه در منطقه «ارگو» این ولایت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«احمدنوید فروتن» سخنگوی والی بدخشان در گفت‎وگو با فارس در کابل اظهار داشت: رانش کوه در منطقه ارگو بدخشان حوالی ساعت 11 قبل از ظهر دیروز «جمعه» رخ داد و بر اثر آن 2100 نفر از مردم این منطقه جان‎ خود را از دست داده‎اند.

به گفته وی، در این رویداد یک کوه روی یک محله که بیش از 1000 خانوار در آنجا زندگی می‌کردند، رانش کرد که بر اثر آن بیش از 300 منزل مسکونی به زیر این کوه فرو رفت.

سخنگوی والی بدخشان تأکید کرد که 700 منزل مسکونی دیگر نیز در این منطقه در معرض خطر نابودی قرار دارد.

وی افزود: کمیته اضطرار در حال همکاری با مقامات این ولایت برای بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه است و علاوه بر آن از کابل نیز درخواست نیروی کمکی شده است.

فروتن تصریح کرد که شهروندان مناطق نزدیک به این منطقه به دلیل هراس از رانش کوه‎های اطراف مناطق خود هم‎اکنون در دشت‎های بزرگ این ولایت مستقر شده‌اند.

به گفته وی، احتمال رانش یک کوه دیگر نیز در این منطقه وجود دارد و به همین دلیل مسئولان ولایت بدخشان به آن‎ها توصیه کرده‎اند که منازل خود را ترک کرده و در مناطق امن پناه بگیرند.

برخی از سازمان‎های بین‌المللی مستقر در کابل آمار تلفات این رویداد را تأیید کرده‌اند و معتقدند که سرنوشت حدود 2000 نفر دیگر از شهروندان این منطقه نامعلوم است.

ابراز همدردی ایران با افغانستان در پی رانش زمین در ولایت بدخشان

در پی این حادثه سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم کشور دوست و همسایه افغانستان و بازماندگان این حادثه ناگوار ابراز کرد.

در پی وقوع حادثه رانش زمین در منطقه‌ای در ولایت بدخشان افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی و همچنین ناپدید شدن جمع کثیری از شهروندان افغانستان شده، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم کشور دوست و همسایه افغانستان و بازماندگان این حادثه ناگوار ابراز کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  10