واکنش مجلس به حضور خاتمی در دانشگاه

فشار مجلسی‌ها روی وزیر علوم زیادتر می‌شود. بهارستان‌نشینان برای به چالش کشیدن فرجی‌دانا بهانه تازه‌یی پیدا کرده‌اند؛ حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روزنامه اعتماد فشار مجلسی‌ها روی وزیر علوم زیادتر می‌شود. بهارستان‌نشینان برای به چالش کشیدن فرجی‌دانا بهانه تازه‌یی پیدا کرده‌اند؛ حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی.

حالا بعد از اعتراض تشکل‌های دانشگاهی منسوب به اصولگرایان، رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس گفته که «موضوع حضور خاتمی در دانشگاه را از وزارت علوم پیگیری می‌کنیم». محمد‌مهدی زاهدی مدعی شده چنین مراسمی باعث «تحریک دانشجویان مذهبی و متدین و انقلابی» می‌شود.

حضور هفته گذشته سید محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی بلافاصله با واکنش منفی طیف‌های اصولگرا مواجه شد. رسانه‌های منسوب به اصولگرایان بعد از این حضور مدعی شدند که خاتمی با شعار دانشجویان از این دانشگاه «اخراج شده است».

این موضوع اما مورد تکذیب دفتر رییس‌جمهور اسبق قرار گرفت. دفتر سید‌محمد خاتمی در اطلاعیه‌یی اعلام کرد «مراسم حضور خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی بر خلاف آنچه برخی سعی در القای آن دارند با واکنش مخالف دانشجویان همراه نبود و حتی آنها از این حضور استقبال کردند».

محمد‌مهدی زاهدی در حالی از پیگیری حضور خاتمی در دانشگاه توسط مجلس خبر داده است که قرار است فرجی‌دانا هفته جاری برای پاسخ به سوالات پنج نفر از نمایندگان راهی جلسه کمیسیون آموزش عالی شود.

فرجی‌دانا دی ماه سال گذشته به دلیل آنچه که منتقدان دولت «انتصاب فعالان فتنه در دانشگاه‌ها» می‌خواندند از مجلس کارت زرد دریافت کرده بود. نمایندگان منتقد دولت معتقدند که روند مورد اعتراض آنها همچنان در دانشگاه‌ها ادامه دارد. محمد سلیمانی، نماینده نزدیک به جبهه پایداری روز پنجشنبه با اشاره به آنچه که «انتصاب افراد مساله‌دار به عنوان رییس دانشگاه» می‌خواند، گفته بود: «هیات‌رییسه مجلس در این زمینه باید زودتر سوالاتی که از مجموعه مدیریت وزارت علوم شده را در دستور کار قرار دهد تا نمایندگان و مردم در این باره آگاه شوند».

در چنین شرایطی حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی منتقدان دولت در مجلس را به این نتیجه رسانده که وزارت علوم در پی به هم زدن «آرامش دانشگاه‌ها» است. محمد سلیمی، عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس در همین راستا گفته است: «آقایان دانشگاه را با کلوپ سیاسی اشتباه گرفته‌اند». قاسم جعفری، دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس هم با بیان اینکه رفتار وزارت علوم با «شعار اولیه دولت، یعنی تدبیر سازگار نیست» تاکید کرده که این وضعیت با توقع مجلس از وزارت علوم همخوانی ندارد.

 این اظهارات در حالی است که تشکل‌های اصولگرا همچون بسیج دانشجویی از مجلس خواسته‌اند تا با رضا فرجی‌دانا برخورد سخت‌تری انجام شود. مجتبی ثابتی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفته: «نمایندگان ولایتمدار باید برای حضور خاتمی در دانشگاه کارت قرمز به فرجی‌دانا نشان دهند».

هر چند جعفر توفیقی به دفاع از حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی پرداخته و تاکید کرده «سیاست دولت یازدهم تضارب آرا در دانشگاه‌هاست»، اما به نظر نمی‌رسد این مواضع بتواند منتقدان دولت و وزارت علوم را برای کاهش فشار بر این وزارتخانه قانع کند. چه آنکه تنها چند روز قبل از حضور سید محمد خاتمی در دانشگاه شهید بهشتی، سخنرانی هادی خانیکی از فعالان سیاسی و رسانه‌یی اصلاح‌طلب به دلیل اعتراض منتقدان دولت در دانشگاه مشهد لغو شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. غلامعباس می گوید

    ای کاش اینقدری که حسگرهای منتصبین بهارستان به خاتمی وکروبی وموسوی حساس است به فقر وبیکاری وتورم حساس بودند شاید حسگرهای اقایان فقط به اطرافشان حساس است ودر اطرافشان خبری از فقر وتورم وبیکاری نیست که همینطور هم هست

ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1