نگرانی از چگونگی ثبت اطلاعات پس از حذف ثبت سفارش

با توجه به تصمیم دولت مبنی بر حذف ثبت سفارش از روند جدید کشور، این نگرانی وجود دارد که اطلاعات مربوط به واردات به‌طور دقیق در جایی ثبت نشود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محسن چمن‌آرا _ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ حذف روند ثبت سفارش گفت: به‌طور کل این مرحله به دلیل افزایش زمان روند واردات به عنوان مانع تلقی می‌شود.

 

وی ادامه داد: قطعا برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حذف این مرحله از فرآیند واردات ضروری بوده اما به شرطی که اجرای آن با برنامه‌ریزی دقیق و فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها انجام شود.

 

چمن آرا با اشاره به این‌که مهم‌ترین کاربرد مرحله‌ ثبت سفارش ذخیره‌سازی اطلاعات از روند واردات در کشور است، خاطر نشان کرد: در این مرحله اطلاعات وارد‌کننده، نوع، کیفیت و میزان کالا ثبت می‌شود و آمارهای ذخیره‌شده در آن به شدت مورد نیاز است.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که در خصوص حذف مرحله‌ ثبت سفارش باید دقت زیادی شود تا خلأ در ذخیره‌سازی اطلاعات به وجود نیاید، اظهار کرد: این نگرانی وجود دارد که با حذف مرحله‌ ثبت سفارش، اطلاعات در جایی ذخیره نشود.

 

به گفته وی البته گمرک آماری از میزان کالاهای وارداتی به کشور دارد ولی اطلاعات باید در یک شبکه الکترونیک و متصل بین چند سازمان مربوطه در تبادل باشد.

 

چمن‌آرا در پایان با تاکید بر این که نگرانی بخشی از فعالان بخش خصوصی از روند حذف ثبت سفارش نیز به دلیل عدم ثبت اطلاعات است، گفت: باید این فرآیند در پروسه طولانی‌تری انجام شود تا رفته‌رفته زیرساخت‌های اجرای آن آماده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  12