استاد سینمای ترس از تخم مرغ می‌ترسید!

اگرچه هیچکاک استاد دلهره لقب گرفته و یکی از محبوب‌ترین کارگردان‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود، اما هیچگاه به جایزه اسکار دست نیافت و تنها پنج فیلم وی به نام‌های «قایق نجات»، «طلسم شده»، «پنجره عقبی»، «روانی» و «ربکا» نامزد اسکار شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا  «صحنه‌های قتل را مثل صحنه‌های عاشقانه فیلم‌برداری کنید و صحنه‌های عاشقانه را مثل صحنه‌های قتل». این جمله، یکی از جملات به یادماندنی کارگردان سینمای وحشت و دلهره است، کارگردانی که اگرچه آثارش همه به رنگ ترس و معما بود، اما خودش ترسو بود.

امروز سه‌شنبه نهم اردیبهشت (29 آوریل) سالروز درگذشت آلفرد هیچکاک، استاد سینمای تعلیق و دلهره است که در سال 1899 در یک خانواده فقیر پنج نفره و به شدت کاتولیک و در لیتون ستونِ لندن به دنیا آمد و کار هنری خود را از سال 1915 با کار در یک استودیوی فیلمسازی شروع کرد.

هیچکاک فردی خجالتی و شوخ طبع و همچنین ترسو بود تا جایی که خودش می‌گفت: من آدم ترسویی هستم و این فهرست چندتا از چیزهایی است که آدرنالین خونم را بالا می‌برد: بچه‌های کوچک، پلیس‌ها، ارتفاع و این که فیلم بعدی‌ام به اندازه آخرین فیلمی که ساخته‌ام خوب نباشد.
 

استاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  6  =