یکسان سازی واژگان بانکی در جهان/زبان مشترک در حوزه های تجاری، مالی و بانکی امکانپذیر است؟

در اجلاس تازه تاسیس زنجیره عرضه بین المللی مالی کلید خورد:

کمیسیون بانکداری ICC، انجمن بانکداری حوزه یورو (EBA)، انجمن بانکداران برای امور مالی و تجارت (BAFT)، زنجیره فاکتورهای بین المللی (FCI)، گروه بین المللی فاکتورها و انجمن بین المللی IFA مشارکت کنندگان در این پروژه هستند./این واژگان به گستره ای وسیع از تکنیک های پردازش، تامین مالی و مدیریت ریسک مربوط است که در حال حاضر از سوی فعالان صنعت بانکداری در حال ایجاد است تا از زنجیره عرضه که هر روز جهانی تر می شود پشتیبانی کند./یکی از اهداف اولیه اجلاس جهانی SCF تلاش برای تعریف روشن نشانه شناسی محصولات و خدمات SCF است که از سوی انجمن های ذینفع بوجود آمده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پنج انجمن تجاری بزرگ با مشارکت هم و همکاری کمیسیون بانکداری اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)  قصد دارند پروژه ای بزرگ برای همگن کردن واژگان بازار در حوزه محصولات و خدمات زنجیره عرضه بین المللی مالی اجرا کنند. اجلاس تازه تاسیس زنجیره عرضه بین المللی مالی قصد دارد تعاریف کنونی و واژگان زنجیره عرضه مالی را شفاف کند. کمیسیون بانکداری ICC، انجمن بانکداری حوزه یورو (EBA)، انجمن بانکداران برای امور مالی و تجارت (BAFT)، زنجیره فاکتورهای بین المللی (FCI)، گروه بین المللی فاکتورها و انجمن بین المللی IFA مشارکت کنندگان در این پروژه هستند.

کا چی تان، رییس کمیسیون بانکداری ICC می گوید: "با توجه به افزایش همکاری بین طیفی وسیع از نمایندگان نهادهای بانکی و غیربانکی که تجارت داخلی و فرامرزی را تسهیل می کند و نیز رونق اینترنت و فناوری های ارتباطی جدید، اکنون بیش از هر زمان دیگر برای تمام فعالان بازار اهمیت دارد که واژگان پذیرفته شده بین المللی را بپذیرند. این واژگان به گستره ای وسیع از تکنیک های پردازش، تامین مالی و مدیریت ریسک مربوط است که در حال حاضر از سوی فعالان صنعت بانکداری در حال ایجاد است تا از زنجیره عرضه که هر روز جهانی تر می شود پشتیبانی کند."

یکی از اهداف اولیه اجلاس جهانی SCF تلاش برای تعریف روشن نشانه شناسی محصولات و خدمات SCF است که از سوی انجمن های ذینفع بوجود آمده اند. همگن کردن واژگان کنونی بازار SCF یعنی عملیاتی کردن و قابل استفاده کردن آنها در رویه های روزانه بانک ها و نهادهای غیربانکی در هنگام پردازش، تامین مالی و مدیریت ریسک فعالیت های تجاری. تحول دیگر منعطف کردن واژگان برای تامین درخواست های متغیر بازار است.

آلکساندر ملکات، رییس بخش تدوین مقررات در اجلاس جهانی SCF می گوید: " امروزه عبارت "زنجیره عرضه مالی" طیفی وسیع از محصولات، برنامه ها و راه حل ها را در تامین مالی تجارت بین المللی شامل می شود. گستردگی این عبارت به میزانی است که می توان از آن برای اشاره به یک محصول یا برنامه ای فراگیر از راه حل ها با هدف تامین گستره کامل نیازهای فعالان بازار استفاده کرد. زنجیره عرصه مالی گاه به عنوان یک تعریف، یک زیرمجموعه یا حتی یک مجموعه از تامین مالی بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد و ناسازگاری تعاریف، اصطلاحات و زبان عمومی تامین مالی مرتبط با عبارت های حساب ها بسیار مشکل ساز خواهد بود. صادرکنندگان، وارد کنندگان، بانکدارها، تامین کنندگان مالی و دیگر ارائه دهندگان خدمات مالی و بانکی جزء گروه هایی هستند که از این ناسازگاری دچار مشکل خواهند شد.

شش انجمن یاد شده برای آغاز کار و اجرای پروژه همگن سازی واژگان و عبارت ها باید طی 12 ماه مجموعه ای از مشاوره ها را انجام دهند تا بسته ای از تعاریف تهیه شود. با اجرای این پروژه گویی زبان تمام فعالان حوزه های تجاری، مالی و بانکی یکسان می شود.

منبع:
http://finextra.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  15  =  21