تحریم بانک‌های روسی توسط اورکل و مایکروسافت

به دنبال تصویب تحریم‌های ضدروسی صورت گرفت

به دنبال تصویب تحریم‌های ضدروسی، چند شرکت آمریکایی از ارائه خدمات به کمپانی‌های روسیه خودداری کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ملی انفورماتیک و به گزارش مسکو تایمز، برخی شرکت‌های معظم حوزه فناوری اطلاعات از جمله مایکروسافت، اوراکل و اچ‌پی همکاری‌های خود را با بانک‌ها و شرکت‌های روسی متوقف می‌سازند.

یک منبع نزدیک به شرکای مایکروسافت در گفتگو با روزنامه مسکو تایمز گفت غول رایانه‌ای مایکروسافت سرویس‌های خود را به 18 شرکت روسی که در حاضر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارند تعلیق خواهد کرد، ولی با دیگر مشتریان روسی خود همچون گذشته همکاری خواهد داشت.

این منبع که نخواست هویتش فاش شود اظهار داشت کمپانی‌های بین‌المللی درباره اعمال تحریم‌ها و یا سرباز زدن از اجرای آنها تصمیم‌گیری نمی‌کنند، بلکه آنها ملزم به رعایت قوانین آمریکا و اتحادیه اروپا هستند.

از جمله موارد تحریمی می‌توان به بانک روسیه (Bank Rossiya)، بانک SMP روسیه، اینوست‌کپیتال (InvestCapitalBank) و بانک سوبین (Sobinbank) اشاره کرد.

گفتنی است هفتاد درصد بازار فناوری روسیه در اختیار شرکت‌های نرم‌افزاری خارجی است که بخش عمده آن را کمپانی‌های آمریکایی تشکیل می‌دهد

قسمت کوچکی از این خدمات نرم‌افزاری، به فناوری‌های حوزه بانکی اختصاص دارد.

بر پایه این گزارش احتمالاً مسائل مربوط به پایگاه داده، بزرگترین مشکلی خواهد بود که گریبانگیر بانک‌های روسی می‌شود زیرا محصولات اوراکل استاندارد حوزه بانکی به شمار می‌رود.

 

یادآور می‌شود به دنبال بالا گرفتن تنش در اوکراین و عملیات ارتش این کشور علیه نظامیان هوادار روسیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت استفاده از ارتش برای سرکوب معترضان جنایت جنگی علیه مردم اوکراین است.

 

آمریکا، مسکو را مسئول بی‌ثباتی در شرق اوکراین می‌داند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  12