۱۱درصد منابع بانک کارآفرین مطالبات معوق است

سرپرست بانک کارآفرین با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 1100 میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک وصول شده است، گفت: نسبت مطالبات معوق به منابع بانک کارآفرین در حال حاضر 10.8 درصد رسیده و هدف ما برای امسال تک رقمی کردن این عدد است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،لطف‌الله معظمی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه حجم مطالبات معوق بانک کارآفرین در حال حاضر به حدود 780 میلیارد تومان رسیده است، اظهارداشت: با تلاش‌های انجام شده در این مدت تنها در سال گذشته بیش از 1100 میلیارد تومان از مطالبات معوق وصول شده است.

وی با بیان اینکه مطالبات معوق مساله‌ای است که به طور دائم باید پیگیری کرد، افزود: نسبت مطالبات معوق به منابع بانک کارآفرین در حال حاضر 10.8 درصد است که هدف ما برای سال جاری تک رقمی کردن این رقم است؛ حجم مطالبات معوق این بانک از میانگین بانک‌های داخلی کمتر است.

سرپرست بانک کارآفرین درخصوص اقدامات کارگروه وصول مطالبات معوق در بانک مرکزی، گفت: ما با این کارگروه همکاری می‌کنیم و به همین واسطه جلساتی با مسئولان مربوطه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی برای وصول مطالبات معوق به طور جدی پیگیر است و با تمام مدیران بانکی جلساتی تشکیل و از آنها گزارش عملکرد می‌خواهد.

معظمی با بیان اینکه بخش عمده مطالبات معوق مربوط به قبل از سال 89 می‌شود، تصریح کرد: در چند سال اخیر بانک‌ کارآفرین به دقت کامل تقاضا‌های تسهیلات را در کمیته عالی تسهیلات بررسی می‌کند و برای تسهیلات در ارقام بیش از یک میلیارد تومان نظارت بانک بسیار بیشتر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  8