واکنش ظریف به درخواست آمریکایی ها در وین

رویترز به نقل از یک مقام ایرانی حاضر در نشست اخیر ایران و 1+5 گزارش داد: در نشست وین هیئت آمریکایی خواستار بحث درباره برنامه موشک بالستیک ایران و جنبه‌های نظامی احتمالی در تحقیقات هسته‌ای قبلی ایران شد و محمدجواد ظریف تنها خندید و به این اظهارات بی‌توجهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از باشگاه خبرنگاران جوان: رویترز به نقل از یک مقام ایرانی حاضر در نشست اخیر ایران و 1+5 گزارش داد: در نشست وین هیئت آمریکایی خواستار بحث درباره برنامه موشک بالستیک ایران و جنبه‌های نظامی احتمالی در تحقیقات هسته‌ای قبلی ایران شد و  محمدجواد ظریف تنها خندید و به این اظهارات بی‌توجهی کرد.

رویترز نوشت: مباحثی درباره برنامه هسته‌ای ایران از جمله تعداد دستگاه‌های سانتریفیوژها، مدت زمان تداوم محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران و سرعت رفع تحریم‌ها در این نشست مورد بحث قرار گرفت. بحث برنامه موشک بالستیک ایران نیز از جمله موضوعات جنجالی مطرح شده در این مذاکرات بوده است.

براساس این گزارش، مقامات آمریکایی، خواستار کشیدن موضوع برنامه موشک‌های بالستیک ایران به مذاکرات هسته‌ای شده‌اند، اما مقامات ایران هم بارها تأکید کرده‌اند که درباره مسائل مرتبط با توانمندی‌های دفاعی کشور مذاکره نخواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄  5  =