شیخ نشین ها چطور پول پارو می کنند؟

سرمایه گذاری در بخش خرده فروشی امارات متحده عربی در بلندمدت سود آور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین اقتصاد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا طی چند سال اخیر تحت تاثیر ناآرامی های سیاسی منطقه قرار داشته که هنوز هم بی ثباتی سیاسی در کشورهایی مانند مصر و سوریه ادامه دارد. اقتصاد سوریه به شدت آسیب دیده و اقتصاد مصر نیز تحت تاثیر افت صنعت گردشگری قرار گرفته اما در این میان از برخی کشورها نیز می‏توان به عنوان برندگان ناآرامی ها نام برد.

نگاه کلی به اقتصاد امارات متحده عربی

انتظار می‏رود که اقتصاد امارات به رشد پایدار خود ادامه دهد و طبق برآوردها اقتصاد این کشور در سال های 2013 و 2014 به ترتیب 4.1 و 3.4 درصد رشد خواهد کرد. همچنین میزان رشد اقتصادی در دبی نسبت به ابوظبی بیشتر خواهد بود و به همین خاطر به سرمایه گذاران توصیه می‏شود که دبی را در اولیت قرار دهند. از بهبود تجارت و گردشگری می‏توان به عنوان عواملی ذکر کرد که باعث می‏شود دبی از نظر سرمایه گذاری مقصد بهتری از ابوظبی باشد. همچنین بخش املاک در امارات نیز روند رو به بهبود خود را ادامه خواهد داد.

 بخش مسکن دبی به مراتب بهتر از آنچه پیش بینی می‏شد بهبود یافته است و افزایش قیمت ها در این بخش بر نرخ تورم نیز تاثیرگذار خواهد بود. انتظار می‏رود که تورم امارات در سال های 2013 و 2014 به ترتیب 2 و 4 درصد باشد. با این حال خطراتی نیز سرمایه گذاری در امارات را تهدید می‏کند. اگر حمله ای تروریستی در خاک  امارات رخ دهد، بازارهای مالی این کشور به شدت آسیب خواهند دید. همچنین از آنجا که امارات روابط تجاری گسترده ای با آمریکا و ایران دارد، روابط ایران و آمریکا را با جدیت دنبال می‏کند و هرگونه تحولی در این روابط می‏تواند بر اقتصاد امارات تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این ها، کاهش شدید در بهای نفت نیز می‏تواند به روند بهبود اقتصاد کلان امارات آسیب بزند. بانک مرکزی امارات اگرچه تلاش می‏کند تا نرخ بهره یک درصدی را حفظ کند اما انتظار می‏رود که فشار تورمی طی سال های آینده باعث شود تا بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش داده و حتی به 3 درصد برساند.

شیخ

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −  56  =