تجمع اعتراضی مقابل مجلس

تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته دانپزشکی در فیلیپین امروز ضمن تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشکلات تحصیلی آنها شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا  تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته دانپزشکی در فیلیپین امروز ضمن تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مشکلات تحصیلی آنها شدند.

یکی از این دانشجویان که از سال 2009 میلادی در فیلیپین مشغول به تحصیل است، درمورد علت این تجمع گفت: هنگامی که در دانشگاه فیلیپین پذیرفته شدیم به وزارت بهداشت برای تایید مدارک تحصیلی این دانشگاه مراجعه کردیم که این وزارتخانه اعلام کرد که این دانشگاه مورد تایید ایران است.

او گفت: از زمان روی کار آمدن دولت جدید به ما اعلام کردند که باید سه سال نیز در ایران درس بخوانیم و قبل از آن باید در یک آزمون شرکت کنیم تا مدرک ما مورد تایید ایران باشد.

این دانشجو یادآور شد: این اتفاق از زمانی افتاد که دکتر احمدی سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت به فیلیپین سفر کرد و از دانشگاه ما بازدید کرد.

او ادامه داد: این در حالی است که دانشجویانی که پیش از ما در این دانشگاه تحصیل کرده به راحتی توانسته اند در ایران دندانپزشک شوند و مدرک آنها مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است.

این دانشجوی ایرانی گفت: در حالی مدرک ما برای وزارت بهداشت قابل قبول نیست که همسر وزیر اسبق بهداشت در دانشگاه فیلیپین درس خوانده بود.

او گفت: برای ما عجیب است اگر این دانشگاه مشکل دارد پس چرا به ما دلار برای سفر دادند. چرا آن موقع کسی در این باره با ما صحبت نکرد؟

او گفت: چرا ما باید تاوان بی برنامگی مسوولان مربوطه را بدهیم. ما سال ها در غربت درس خواندیم ولی امروز از عدالت و انصاف به دور است که به ما اجازه نمی دهند در ایران مدرک ما مورد قبول قرار گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  90