گوشی که نظر همه را جلب می‌کند

ال جی سرانجام به ‌طور رسمی از G3، تازه‌ترین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا به نقل از جی.اس.ام آرنا، G3 از یک نمایشگر 5.5 اینچ آی پی اس با وضوح شگفت انگیز 1440*2560 پیکسل (524 پیکسل در هر اینچ) بهره‌ می‌برد.

شرکت ال.جی مدعی شده که شفافیت و وضوح نمایشگر این گوشی چنان تفاوتی با گوشی‌های دیگر موجود در بازار دارد که حتی نمایشگر رتینا آیفون به گرد آن نمی‌رسد!

از دیگر ویژگیهای قابل توجه این گوشی می‌توان به پردازنده‌ چهار هسته‌ای 2.5 گیگاهرتز اشاره کرد.

نسخه 16 گیگابایتی این گوشی از یک رم دو گیگابایتی و نسخه 32 گیگ آن از رم 3 گیگابایت بهره‌ می‌برد و هر دو آنها کارت‌های حافظه جانبی را تا 128 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. در زمینه ارتباطات هم G3 از بلوتوث نسخه چهار، وای‌ فای و ان اف سی پشتیبانی می‌کند.

در زمینه طراحی ال جی روند آغاز شده در G2 را در این گوشی ادامه داده و دکمه کنترل صدا و قفل نمایشگر را مجددا در پشت گوشی تعبیه کرده ولی اصلاحات زیبایی را در آن ایجاد کرده است.

بالای این دکمه دوربین 13مگاپیکسلی گوشی و در کنار آن دو فلش ال ای دی قرار دارند.

همچنین سمت چپ دوربین یک لیزر ویژه که فاصله و سرعت فوکوس اتوماتیک را اندازه‌گیری می‌کند قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد شرکت ال جی توجه ویژه ای نسبت به دوربین دو مگاپیکسلی جلو گوشی داشته و این دوربین از لنز شفاف‌تر نسبت به دوربین اصلی برخوردار است. همچنین زاویه دید لنز این دوربین برای عکاسی از خود 77 درجه است.

ال جی G3 از جنس پلی‌کربنات با یک لایه ویژه روی آن ساخته شده که حسی مشابه فلز را به کاربر القا می‌کند. به علاوه بدنه این گوشی مقاوم در برابر خط و خش و اثر انگشت است، اما متاسفانه قابلیت برطرف شدن خودکار خط و خش که در جی فلکس وجود دارد، در این گوشی استفاده نشده است و همچنین گوشی ضد‌آب نیست. از دیگر ویژگیهای برجسته G3 این است که به رغم داشتن بدنه فلزی وزن آن تنها 150 گرم است.

ابعاد این گوشی 146.3*74.6 *8.9 میلی‌متر است که برای یک گوشی 5.5 اینچی بسیار مناسب و خوش دست طراحی شده است.

طرفداران صدا و موسیقی بلندگوی یک وات تعبیه شده در پشت گوشی را تحسین خواهند کرد که با بلندگوی جی پرو 2 برابر است. همچنین ال جی حالت تقویت شده بلندگو را برای این گوشی در نظر گرفته که قدرت آن را به 1.5 وات می‌رساند.

باطری ال جی G3 3000 میلی‌آمپر و قابل تعویض است و از فناوری خارق‌العاده شارژ بی‌سیم بهره می‌برد. G3 از اندروید 4.4.2 کیت کت بهره می‌برد.

یکی از امکانات نرم‌ افزاری این گوشی "پیام هوشمند" است که ال جی تلاش کرده با امکان جست‌وجوی صوتی گوگل رقابت کند. برای این منظور این سرویس به صورت خودکار اطلاعات زیادی را جمع‌آوری و مطالبی را که شاید در طول روز برای کاربر مفید باشند اعلام می‌کند.

برای مثال گوشی به شما می‌گوید که آیا بیرون از خانه باران می‌بارد یا خیر و یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد G3 روشن‌ شدن اتوماتیک وای ‌فای به محض رسیدن به خانه و محل کار است.

هنوز درباره‌ قیمت این گوشی اطلاعات رسمی منتشر نشده اما پیشتر گفته شده که قیمت آن در کره جنوبی 635 دلار خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  ⁄  44  =