احتمال تخفیف مجازات برای رئیس جنایتکاران سایبری آمریکا

قوه قضائیه آمریکا در اندیشه تخفیف مجازات رئیس گروه هکری لولز-سک مشهور به سابو است که در مدت 3 سال خسارات مالی گسترده‌ای در سراسر جهان به بار آورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  فارس به نقل از پی سی ورلد، این فرد با نام واقعی هکتور خاویر منسگور که در نیویورک زندگی می‌کرد، همراه با تعدادی هکر دیگر از سال 2009 به بعد بارها خبرساز شده و صدها وب سایت را از کار انداختند. از جمله قربانیان مهم این گروه می‌توان به شرکت های اچ بی گری، فاکس و سونی اشاره کرد.

Lulzsec با گروه هکری مشهورتر ناشناس یا Anonymous نیز همکاری داشت و معمولا داده‌های شخصی به سرقت رفته کاربران را از طریق توییتر به اشتراک می‌گذاشت. نیروهای پلیس در چندین کشور جهان برای شناسایی و دستگیری این هکرها با یکدیگر همکاری کردند و در نهایت رهبر این گروه در ژوئن سال 2011 دستگیر شد.

وی پس از محاکمه در آگوست همان سال به علت حملات هکری و کلاهبرداری های اینترنتی محکوم شد و در حالی که انتظار می رفت بیش از 20 سال در زندان بماند ممکن است ظرف ماه های آینده طعم آزادی را بچشد. علت این مساله همکاری وی با اف بی آی در جهت دستگیری چند هکر دیگر عنوان شده است.

از جمله افرادی که به علت همکاری های این هکر دستگیر شده اند می توان به جرمی هاموند اشاره کرد که رییس یک باند جنایتکار سایبری بوده و در نوامبر سال 2013 به 10 سال زندان و پرداخت 2.5 میلیون دلار جریمه محکوم شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −    =  85