شگفتی ۲ جهانگرد غربی از سفر به ایران

«ماری مون لارونج» و «جاش لارونج»، دوستان من هستند که به تازگی از سفر به ایران بازگشته اند. ماری و جاش چندان با ممنوعیت ها غریبه نیستند. آنها به کشورهایی همچون پاپوآ گینه نو، ماداگاسکار، کوبا و حتی کره شمالی سفر کرده اند.

روزنامه هفت صبح: «ماری مون لارونج» و «جاش لارونج»، دوستان من هستند که به تازگی از سفر به ایران بازگشته اند. ماری و جاش چندان با ممنوعیت ها غریبه نیستند. آنها به کشورهایی همچون پاپوآ گینه نو، ماداگاسکار، کوبا و حتی کره شمالی سفر کرده اند. در واقع آنها روز و شب های متعددی را در همه قاره های دنیا گذرانده اند. به همین دلیل بود که می خواستم بدانم از نظر آنها شگفت انگیزترین موارد در مورد ایران چه چیزهایی بوده اند. آنچه در زیر می خوانید 10 مورد از شگفتی هایی است که ماری به زبان خودش برای من نوشته است.

چقدر ایرانی ها دوستانه برخورد می کنند

ایرانی ها وقتی بفهمند که خارجی هستید، به شما نزدیک می شوند و می پرسند اهل کجا هستید. وقتی به آنها پاسخ می دهید که از آمریکا می آیید، چشمانشان برق می زند انگار که یکی از نزدیکان گمشده شان را بعد از مدت ها یافته اند.

آنها سپس شروع می کنند به خوشامدگویی: «به کشور من خوش آمدید! ما آمریکا را دوست داریم. ممنون که به دیدن کشور من آمده اید. از سفرتان لذت ببرید.» آنها لبخند می زنند و زیاد می خندند و دوست دارند با شما عکس بگیرند. تنها افرادی که هنگام عکس گرفتن خجالت می کشند زنان مسنی هستند که چادر بر سر دارند.

گردشگری ایرانی ها، گردشگری جهان

در یکشنبه آفتابی در ماه می، تنها دو دستگاه اتوبوس گردشگری در تخت جمشید دیده می شود. چنین چیزی برای یک جاذبه جهانی گردشگری تحت پوشش یونسکو آن هم در اوج فصل گردشگری به هیچ وجه قابل قبول نیست. کافی است این مورد را با کاخ Knossos در کرت یا معبد کارناک در لوکسور مقایسه کنید که ده ها اتومبیل که گردشگران بین المللی را جابجا می کنند و پارکینگ ها را پر کرده اند.

نشانه های انگلیسی همه جا هستند

نشانه های زبان انگلیسی همه جا حتی در نواحی روستایی و همه موزه ها در اندازه های مختلف دیده می شوند.

حجم خالص جواهرات

جواهرات در مخزنی در زیرزمین بانک ملی ایران نگهداری می شوند و می توان با قرار قبلی و در روزهایی خاص از آنها بازدید کرد. جواهرات ایران بیشتر و چشمگیرتر از جواهرات تاج در برج لندن یا در موزه توپکاپی کاخ استانبول هستند. در بین این جواهرات می توان ظروفی با اندازه های مختلف را دید که همه به زمرد، الماس های تراش نخورده و یاقوت مزین شده اند. همچنین می توان قطعاتی را دید که جواهرفروشی «وان کلیف اند آرپلز» برای شاه ایران طراحی کرده بودند.

در دسترس بودن محصولات مصرفی آمریکایی

نه تنها نوشیدنی های تولیدی کوکاکولا همه جای افت می شوند بلکه این کشور 100 یا بیش از این میزان، فروشگاه ارائه دهنده خدمات اپل دارد. آنها نماینده های رسمی کمپانی اپل نیستند اما آی فون، آی پد و آی پاد می فروشند و قیمت ها کمی بیشتر از آن چیزی است که شما در آمریکا می پردازید.

پیک نیک در همه جا و هر نقطه و در هر ساعت از شب و روز

پیک نیک رتبه نخست فعالیت های گردشگری ایرانیان را به خود اختصاص داده است. اگر یک لکه سبز جایی کنار یک جاده پیدا شود، خانواده های ایرانی تا جایی که این فضای سبز ظرفیت دارد، بساط شان را روی آن پهن می کنند.

عطر خوش گل های سرخ در باغ های ایرانی

وقتی شما به یک باغ نزدیک می شوید، بوی آنها را پیش از دیدنشان حس می کنید. ایران کشوری کویری و خشک است به حدی که چنین گوناگونی و تنوعی در باغ های ایرانی هیچ گاه در تصورتان هم نمی گنجد اما ایرانی ها متخصص منحرف کردن مسیر آب از کوه های پوشیده از برف هستند. نتیجه چنین چیزی باغ های ایرانی استثنایی و خوش رایحه است و به همین دلیل است که عطر گل های سرخ ایرانی از دور دست به مشام می رسند.

تعدد ماءالشعیرهای غیرالکلی

اگرچه مصرف الکل در ایران ممنوع است اما همه جا می توان ماءالشعیرهای غیرالکلی را یافت؛ نوشیدنی هایی با طعم های توت فرنگی، لیمو، آناناس و سیب.

فروش جوجه های رنگارنگ در بازار

پدر و مادرها این جوجه ها را در فصل بهار به عنوان هدیه برای کودکانشان می خرند.

ریال در برابر دلار

برخی قیمت ها در ایران به دلار جالب توجه هستند:

قیمت یک بستنی در خیابان: 15 سنت

قیمت یک قوطی کوکاکولا: 30 سنت

قیمت یک پیراهن تمیز و اتو شده در خشکشویی هتل: یک دلار

قیمت یک پرواز یکطرفه در ایران: 30 دلار

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  5