خواب شما رنگیست یا سیاه و سفید؟

مری شلی نویسنده داستان فرانکشتاین در کابوس های شبانه خود دانشجوی رنگ پریده ای را می دید که کنار جسدی زانو زده بود و زنده شدن جسد را تماشا می کرد و تصاویر پرهیجان خواب های جیمز کامرون هم الهام بخش فیلم های ترمیناتور بوده اند. من اغلب خواب خرگوشی را می بینم که کوچک و کوچکتر می شود تا اینکه به حشره ای تبدیل می شود که از روی چمن های حیاط می جهد و از زیر نرده ها به خانه همسایه می رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مجله دانستنیها مری شلی  نویسنده داستان فرانکشتاین در کابوس های شبانه خود دانشجوی رنگ پریده ای را می دید که کنار جسدی زانو زده بود و زنده شدن جسد را تماشا می کرد و تصاویر پرهیجان خواب های جیمز کامرون هم الهام بخش فیلم های ترمیناتور بوده اند. من اغلب خواب خرگوشی را می بینم که کوچک و کوچکتر می شود تا اینکه به حشره ای تبدیل می شود که از روی چمن های حیاط می جهد و از زیر نرده ها به خانه همسایه می رود.

به سبب ترکیب ترسناک مفاهیم آشنا و عجیب و غریب در خواب ها آسان است که در پس این سفرهای شبانه به دنبال یافتن معنایی باشیم. چرا مغز ما به این سفرها می رود و چرا آنها شامل چنین پیچ و تاب ها و چرخش های عجیب و غریبی هستند؟

برای برخی روان درمانگران، تلاش های زیگموند فروید برای تفسیر خواب های ما همچنان به شدت بحث برانگیز است. با این حال، دانشمندان عصب شناس و روانشناس به تازگی گام های بلندی در درک روش مغز در ساختن خواب ها و شناسایی عوامل سازنده داستان این خواب ها برداشته اند. در این راه آنها شواهدی شگفت انگیز یافته اند که نشان می دهد شاید استفاده ما از فناوری، ماهیت این تجربه بنیادین بشر را برای همیشه تغییر داده باشد.
 

کابوس،

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄  3  =