زمزمه پس گرفتن میزبانی جام جهانی از قطر

ساندی تایمز همچنین نوشته ایمیل‌هایی را جمع آوری کرده که بن همام به روسای برخی از فدراسیون‌های فوتبال در آفریقا پول داده تا رای آنها را برای گرفتن امتیاز میزبانی قطر بخرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در پی افشای پشت پردۀ پیروزی قطر در به دست آوردن میزبانی جام جهانی فوتبال 2022، بورس این کشور، شاهد سقوطی معنی دار شد.

به گزارش العالم، شاخص سهام بورس قطر، روز دوشنبه در مقایسه با افزایش قابل ملاحظه ای که دو روز پیش داشت، کاهشی  1.1 درصدی را ثبت کرد و به این ترتیب، در مقایسه با سهام دیگر کشورهای منطقه عملکردی سطح پایین تر را رقم زد.

هفته گذشته نیز از سهام هایی که بخشی از شاخص بازارهای پویای"ام.اس.سی.آی" بودند، بورس قطر؛ یکی از بزرگ ترین بازنده ها بود.

«شاکل سرور» رئیس اداره دارایی شرکت اوراق قرضه و سرمایه گذاری «سیکو» در بحرین گفت: شاید یکی از علت های سوددهی شاخص "ام.اس.سی.آی" نگرانی هایی باشد که از مساله میزبانی جام جهانی (قطر) نشأت گرفته است.

در این میان برگزارکنندگان میزبانی جام جهانی قطر 2022، اتهام فساد در به دست آوردن میزبانی را رد کرده و گفتند که وکیل آن ها در پی بررسی ادعاهای مطرح شده در روزنامه های انگلیس است.

 پس از آنکه مدارک جدیدی در مورد پرداخت رشوه قطری‌ها به خاطر گرفتن میزبانی جام جهانی 2022 منتشر شد، اظهارات تازه‌ای در مورد گرفته‌ شدن میزبانی از قطری‌ها نیز به گوش رسید.
نشریه ساندی تایمز روز یکشنبه این هفته فاش کرده مدارک و اسنادی که شامل ایمیل، نامه و انتقال پول از حساب‌های بانکی است دریافت کرده که نشان می‌دهد محمد بن همام در مجموع 3.6 میلیون یورو به خاطر حمایت از کشور قطر جهت دریافت میزبانی جام جهانی 2022 رشوه پرداخت کرده است.

گفته می‌شود این مرد 65 ساله درست یک سال پیش از آنکه میزبان جام جهانی 2022 اعلام شود با بسیاری از روسای فدراسیون‌های فوتبال کشورهای مختلف در قطر دیدار کرده و با آنها در این زمینه رایزنی کرده است.

ساندی تایمز همچنین نوشته ایمیل‌هایی را جمع آوری کرده که بن همام به روسای برخی از فدراسیون‌های فوتبال در آفریقا پول داده تا رای آنها را برای گرفتن امتیاز میزبانی قطر بخرد.

در هر حال بسیاری از کسانی که در این زمینه حق رای نداشته‌اند بر این باور هستند که استراتژی بن همام فقط برای جلب حمایت از قطر برای کسب میزبانی جام جهانی بوده تا بتواند روی کمیته اجرایی فیفا و کسانی که حق رای دارند تاثیر بگذارد.

در این زمینه قطری‌ها انجام هرگونه کار غیر قانونی را رد کرده و اعلام کردند بن همام هیچ نقش رسمی در ارائه پیشنهاد برای کسب میزبانی جام جهانی نداشته است.
سپ بلاتر، رییس فیفا نیز چندی پیش اعلام کرده بود دادن میزبانی به قطر به خاطر وجود گرمای فراوان در زمان برگزاری این رقابت‌ها کاری اشتباه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =