خروج صرافی‌ها از اتحادیه طلا

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر فروکش کردن غائله اوکراین، افزایش ارزش دلار و کاهش درخواست خرید طلا از طرف چین را عوامل کاهش قیمت اونس دانست و گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار داخلی متعادل است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به کاهش شدید قیمت اونس در بازار جهانی، اظهارداشت: روز چهارشنبه شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام شد که نشان می‌داد وضعیت اقتصادی این کشور رو به بهبود و تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه انتشار این گزارش موجب افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزها شد، افزود: بحران اوکراین بر بازار‌های جهانی سایه انداخته بود که با فروکش کردن این غائله، ارزش سهام در بازارها افزایش یافت؛ افزایش ارزش سهام و رشد قیمت دلار بر کاهش قیمت اونس تاثیر‌گذار بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران یکی دیگر از علل کاهش قیمت اونس را کاهش تقاضا دانست و گفت: با کاهش درخواست خرید طلا از طرف چین، سطح تقاضای کل هم کاهش یافته است، در این مدت قیمت اونس 50 دلار و معادل 3.8 درصد افت داشته است.

وی با اشاره به کاهش 30 هزار تومانی قیمت سکه در بازار داخل، گفت:‌ بیش از سه ماه بود که بازار تحت تاثیر نرخ ارز قرار داشت اما با کاهش نرخ اونس، بازار به سرعت واکنش نشان داد و تنها در روز شنبه، سکه 29 هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرای گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار داخلی متعادل است و حباب مثبت و یا منفی به دلیل افزایش تقاضا و یا کاهش عرضه در بازار مشاهده نمی‌شود.

*ابطال مجوز صرافی‌های تحت پوشش اتحادیه

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص حذف صرافی‌های تحت پوشش این اتحادیه، گفت: طبق مصوبه ابلاغی و اعلام بانک مرکزی، هر کسی که مجوز صرافی بخواهد، باید به بانک مرکزی مراجعه کند.

وی ادامه داد: تمام مجوزهای صرافی‌هایی که از اتحادیه طلا و جواهر دریافت شده بود، ابطال شده و ما در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

کشتی‌آرای هدف از این اقدام را افزایش سطح نظارت بانک مرکزی بر عملکرد صرافی‌ها عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی به دنبال افزایش سطح نظارت خود بر صرافی‌ها است و به همین منظور فعالیت همه صرافی‌ها در سامانه طراحی شده این بانک رصد می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با تاکید بر اینکه همه مجوزهای اتحادیه طلا و جواهر برای صرافان ابطال شده است، گفت: در این بین اگر صرافی برای دریافت مجوز از بانک مرکزی اقدام نکرده، باید از طریق ماموران همان نهاد پیگیری شود و این صرافی‌ها دیگر عضو اتحادیه طلا و جواهر نیستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =