چرا ظریف به عربستان نمی رود؟

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری های اسلامی گفت: آقای دکتر ظریف ، وزیر محترم امور خارجه به دلیل همزمانی این اجلاس با مذاکرات ایران و 1+5 نتوانستند در این اجلاس حضور یابند و بالاترین مقام وزارت امور خارجه پس از ایشان یعنی آقای سرمدی قرار است در رآس هیأتی در این اجلاس شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری های اسلامی گفت: قرار است آقای سرمدی ، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در چهل و یکمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در 28 و 29 خرداد ماه در جده به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران  شرکت کند.

حمیدرضا دهقانی ، سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری های اسلامی گفت: چهل و یکمین اجلاس وزرای خارجه کشورهای اسلامی در 28 و 29 خرداد ماه در جده برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه اجلاس جده ، اجلاس سالانه شورای وزیران سازمان همکاری های اسلامی است ، بیان کرد: وزرای خارجه 57 کشور اسلامی در این اجلاس شرکت می کنند. همچنین وزرای خارجه کشورهای ناظر و همچنین سازمان های ناظر و دبیران کل سازمان های ناظر نیز در این اجلاس شرکت می کنند.

دهقانی بیان کرد: موضوع اجلاس مربوط به مسائل جهان اسلام و موضوعاتی تشکیلاتی و داخلی سازمان است .

وی با بیان اینکه شورای وزیران دومین ارگان از ارگان های سازمان همکاری های اسلامی است ، تصریح کرد: از طرف جمهوری اسلامی ایران قرار است جناب آقای سرمدی ، قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس شرکت کند.

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری های اسلامی درباره دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در این اجلاس اظهار داشت : دعوت نامه شرکت در اجلاس برای تمام وزرای خارجه کشورهای اسلامی از طرف دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی آقای ایاد مدنی و همچنین از طرف آقای سعود الفیصل ، وزیر امور خارجه عربستان سعودی به عنوان میزبان این اجلاس ارسال شده بود.

وی ادامه داد: آقای دکتر ظریف ، وزیر محترم امور خارجه به دلیل همزمانی این اجلاس با مذاکرات ایران و 1+5 نتوانستند در این اجلاس حضور یابند و بالاترین مقام وزارت امور خارجه پس از ایشان یعنی آقای سرمدی قرار است در رآس هیأتی در این اجلاس شرکت کنند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7