انتقاد ستاد دیه از کوتاهی برخی بانک‌های ارائه‌دهنده تسهیلات به زندانیان

معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور از کوتاهی بانک‌های رفاه و صادرات در خصوص ارائه تسهیلات به زندانیان، انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمدعلی ساری در نشست خبری اظهار کرد: ستاد دیه به عنوان موسسه مردم نهاد از سال 69 با هدف آزادسازی زندانیان نیازمند تاسیس شده است و به زندانیان نیازمند در جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری کمک می‌کند و با بهره‌گیری از کمک خیرین و منابع دولتی برای آزادسازی این زندانیان اقدام می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اخذ گذشت از شکات وظیفه اصلی ماست و در این زمینه تاکنون ستاد دیه کشور موفق بوده است.

 

ساری یادآور شد: سال گذشته 7 هزار و 735 نفر، آزادی زندانیان را داشتیم که 205 نفر از آنها زنان و 7 هزار و 530 نفر از آنها مردان بودند. 2 هزار و 263 زندانی در بحث دیه و 5 هزار و 472 نفر زندانیان مالی بودند. کل بدهی آن‌ها 8 هزار و 313 میلیارد ریال می‌شد که از این مبلغ 5 هزار و 349 میلیارد توانستیم گذشت بگیریم.

 

معاون مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: هدف ما این است که برای بخش دیگری از مبلغ که زندانیان به خاطر آن زندانی شدند، گذشت بگیریم و برای بخش دیگر از تسهیلات بانکی استفاده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از سال 85 در قانون بودجه پیش‌بینی شده مواردی از تسهیلات ارائه شده به زندانیان از طریق بانک‌های عامل پرداخت شود و این امر همه ساله ادامه داشته است.

 

وی افزود: در سال 92، بند 102 قانون بودجه و امسال بند ب تبصره 17 قانون بودجه این وظیفه را تعیین کرده و از طریق بانک مرکزی به بانک ها اعلام شده است. بانک‌های ملت و تجارت که جزو 4 بانک عاملی هستندکه باید تسهیلات ارایه دهند کار خود را آغاز کرده‌اند، ولی بانک‌های صادرات و رفاه نسبت به وظایف خود کوتاهی کرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  6  =