رضایت مقامات فرانسوی از روند مذاکرات جریمه بانک ناقض تحریم‌های ایران

وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه با رسانه‌های اروپایی اظهار کرد: مذاکرات میان بانک بی ان پی پاریباس و مقامات آمریکایی در مورد جریمه این بانک به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا به سطح منصفانه‌تری پیشرفت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا مقامات آمریکایی سرگرم تحقیقات از بی ان پی پاریباس به اتهام نقض تحریم‌های ایران و کشورهای دیگر توسط این بانک در فاصله سال 2002 تا 2009 هستند.

به گفته منابع آگاه، بی ان پی که بزرگ‌ترین بانک فرانسه است، ممکن است با 10 میلیارد دلار جریمه و مجازات‌های دیگری مانند از دست دادن مجوز بانکی در آمریکا روبرو شود.

اما دولت فرانسه چنین جریمه ای را غیرمتناسب خوانده است. میشل سپن، وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه با شبکه رادیویی یوروپ وان و کانال خبری آی تله در پاسخ به این پرسش که آیا جریمه کمتر از 10 میلیارد دلار خواهد بود، گفت: تصور می‌کنم مذاکرات به سمت مجازات‌های منصفانه‌تری پیشرفت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، روند مذاکرات اخیرا شتاب گرفته است اما بی ان پی پاریباس حاضر به اظهارنظر در این باره نشد.

خبرگزاری فرانسه هفته گذشته به نقل از یک مقام خزانه داری آمریکا گزارش داده بود مقامات این کشور حتی زمانی که در حال بررسی مجازات بی ان پی پاریباس به اتهام نقض تحریم‌ها بودند، در راستای تعلیق بعضی از تحریم‌ها، در فوریه و مارس به این بانک فرانسوی دو مجوز برای انجام مبادلات در ایران داده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  4  =