اظهارنظر اوباما درباره حمله نظامی به عراق

مقامات آمریکایی از مخالفت رئیس جمهور این کشور با حمله هوایی به مواضع داعش در عراق به دلیل در دست نداشتن اطلاعات کافی خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر فاکس نیوز گزاشر داد؛ "باراک اوباما" بار دیگر با انجام حمله هوایی به مواضع داعش در عراق مخالفت کرد.

به گفته مقامات کاخ سفید، دلیل مخالفت اوباما با این اقدام آن است که آمریکا هنوز اطلاعات دقیقی در مورد مواضع داعش در عراق ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی با حمله هوایی به عراق مخالفت می کند که روز دوشنبه از اعزام 275 نیروی ویژه به این کشور برای دفاع از سفارت آمریکا در بغداد خبر داده بود. علاوه بر آن ناو هوایپمابر یو اس اس جرج بوش نیز طی روزهای گذشته وارد خلیج فارس شده تا برای حمله احتمالی به عراق آماده باشد.

در رابطه با تحولات عراق قرار است عصر امروز چهارشنبه نیز رهبران دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا به دیدار رئیس جمهور این کشور در کاخ سفید بروند تا درباره بحران عراق و اقدامات واشنگتن در این کشور رایزنی کنند.

هدف از برگزاری این دیدار رایزنی در مورد تحولات عراق و احتمالا اتخاذ تصمیم درباره اقدامات آتی آمریکا در این کشور خواهد بود.

به نوشته پولیتیکو یکی از مهمترین مواردی که به احتمال زیاد در این جلسه مطرح می شود موضوع نحوه کمک به دولت عراق برای پایان دادن به ناآرامی های اخیر است.

نشست امروز بعد از آن انجام می شود که طی روزهای گذشته شورای امنیت ملی آمریکا به رهبری اوباما تشکیل جلسه داده و درباره عراق به رایزنی پرداخته بودند. قرار است در روزهای آینده نیز اوباما نشستهای دیگری را با اعضای این تیم برگزار کند تا به یک راهکار مناسب برای عراق برسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1