برتری تماس تلفنی بر ایمیل در خدمات مشتری

نتایج مطالعه یک شرکت عرضه‏‌کننده خدمات حمایت از مشتری روی یک هزار و 462 نفر در سراسر جهان نشان می‌‏دهد که استفاده از ارتباطات مستقیم برای دریافت خدمات پشتیبانی در میان مشتریان ارجحیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،نتایج یک مطالعه نشان داده است مشتریان صنایع مختلف هنگام دریافت خدمات پشتیبانی، تماس و تعامل مستقیم را بر ابزارهای ارتباطی تحت وب ترجیح می‏‌دهند. نتایج مطالعه یک شرکت عرضه‏‌کننده خدمات حمایت از مشتری روی یک هزار و 462 نفر در سراسر جهان نشان می‌‏دهد که استفاده از ارتباطات مستقیم برای دریافت خدمات پشتیبانی در میان مشتریان ارجحیت دارد. در این مطالعه، 51 درصد از شرکت‏‌کنندگان گفته‏‌اند ترجیح می‌‏دهند از تماس تلفنی برای ارتباط با شرکت‏‌های عرضه‌‏کننده محصولات استفاده کنند. در این میان فقط 18 درصد استفاده از ایمیل را برای ارتباط ترجیح داده‌‏اند و 11 درصد نیز گفته‌‏اند استفاده از وب‏‌چت را ترجیح می‌‏دهند.

در این مطالعه همچنین از 459 نفر از متخصصان آی‌تی خواسته شده است ابزار ارتباطی مورد علاقه خود برای ارتباط با مشتریان را نام ببرند. 92 درصد از متخصصان آی‌تی شرکت‌‏کننده در این مطالعه نیز گفته‏‌اند تماس تلفنی را برای این کار ترجیح می‏‌دهند. سایر متخصصان نیز گفته‌‏اند استفاده از ایمیل و وب‌چت را برای این کار ترجیح می‏‌دهند. 
شبکه‏‌های اجتماعی نیز از دیگر روش‌‏هایی است که مشتریان شرکت‌‏کننده در این مطالعه نیز گفته‌‏اند از آن برای برقراری تماس با شرکت‌‏های عرضه‏‌کننده خدمات پشتیبانی استفاده کرده‌‏اند. حدود 53 درصد از مشتریان گفته‏‌اند از شبکه‏‌های اجتماعی برای این منظور استفاده کرده‏‌اند یا خواهند کرد. در مقابل 55 درصد از متخصصان آی‌تی گفته‌‏اند از این شبکه‌‏ها برای تماس با مشتریان استفاده می‏‌کنند. البته آنها گفته‌‏اند فقط 6 درصد از زمان‌شان را صرف استفاده از شبکه‏‌های اجتماعی می‌‏کنند و در مقابل
43 درصد از زمان‌شان را به استفاده از تلفن اختصاص می‌‏دهند.
به نظر می‌‏رسد آنچه باعث برتری تلفن بر سایر ابزارهای ارتباطی در این زمینه شده است، عنصر صدا است. به همین دلیل می‌‏توان حدس زد اگر نرم‏‌افزاری وجود داشته باشد که در آن صدا محوریت داشته باشد، مشتریان در استفاده از آن درنگ نکنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −  27  =