عاقبت دختری که به دلیل اشتباه متصدی داروخانه به کما رفته بود

هیچ‌کس نمی‌دانست که در داروخانه شربت متادون را اشتباهی به‌جای شربت سرماخوردگی به مادر «دنیا» کوچولو داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایران، دنیا کوچولو که با خوردن اشتباهی شربت متادون به جای سرماخوردگی به کمای عمیق فرو رفته بود بار دیگر به زندگی لبخند زد و تولد دوباره‌اش را جشن گرفت. 23 اردیبهشت‌ماه سال جاری وقتی این دختر 10 ساله دچار سرماخوردگی ساده‌ای شد مادرش یک قاشق شربت -مخصوص سرماخوردگی- که از داروخانه‌ای در شهر کرج خریده بود به وی داد که تراژدی تلخی رقم خورد.

 

هیچ‌کس نمی‌دانست که در داروخانه شربت متادون را اشتباهی به‌جای شربت سرماخوردگی به مادر «دنیا» کوچولو داده‌اند. دختر10 ساله حدود سه ساعت پس از خوردن شربت اشتباهی حالش وخیم‌تر شد و خیلی سریع به بیمارستان شهید باهنر کرج انتقال یافت و در بخش «آی‌سی‌یو» بستری شد. وقتی دنیا کوچولو به‌کمای عمیق فرو رفت پزشکان از نجات وی قطع امید کردند که پدر و مادر دختر بچه به تکاپو افتاده و «دنیا» را به بیمارستان مرکز طبی اطفال در تهران انتقال دادند.

آزمایش‌های تخصصی و پزشکی نشان می‌داد در خون دخترک به مقدار بالایی متادون وجود دارد و همین امر باعث وخامت حال دنیا کوچولو شده است. پدر دنیا کوچولو به شوک گفت: خوشبختانه با تلاش تیم پزشکی حال دخترم بهبود یافته و هشیاری‌اش را به‌دست آورده است، هرچند هنوز نمی‌تواند بنشیند و سمت راست بدنش لمس و بینایی‌اش ضعیف شده است اما باز هم خدا را شکر می‌کنیم که بار دیگر دخترمان به آغوشمان برگشت و چشمانش را باز کرده است.

 

این پدر نگران گفت: یکم تیرماه تولد دخترمان بود و به همین خاطر برای وی در بیمارستان جشن تولدی گرفتیم تا برگشتنش به زندگی را جشن بگیریم و حالا که لبخند می‌زند همه دنیا مال ما شده است. با این‌که دنیا کوچولو دوست داشت مانند هر سال تولدش را در خانه خودمان و با همسالانش جشن بگیرد اما از این خوشحال است که تا 10 روز دیگر از بیمارستان مرخص می‌شود و به خانه بر می‌گردد.

 

این مرد ادامه داد: ماهمچنان پیگیر این پرونده در دادگاه انقلاب کرج هستیم و امیدوارم بتوانیم ثابت کنیم که این شربت را از داروخانه تهیه کرده‌ایم و مقصران اصلی به سزای اعمالشان برسند چرا که این اتفاق به علت بی‌احتیاطی و بی‌دقتی از سوی کارکنان داروخانه صورت گرفته و باعث شده دخترم به این وضعیت گرفتار شود. دنیا باید همچنان تحت درمان قرار بگیرد تا سلامت کاملش را به‌ دست آورد و بعید می‌دانم دنیا امسال بتواند کنار همکلاسی‌هایش در مدرسه و پشت نیمکت بنشیند. بنابر این گزارش، پیگیری‌های قضایی برای شناسایی مقصران در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  ⁄  8  =