دروازه‌بان کلمبیا ۳ رکورد را در تاریخ جام جهانی شکست

فارید موندراگون دروازه بان تیم ملی فوتبال کلمبیا با بیش از 43 سال سن پیرترین بازیکنی است که تا کنون در بازی های جام جهانی فوتبال شرکت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از باشگاه خبرنگاران موندراگون شب گذشته در ترکیب تیم ملی فوتبال کلمبیا در حالی که 43 سال و سه روز از عمرش گذشته  بود، در برابر تیم ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی دو هزار و چهارده برزیل در ورزشگاه کوئیابا به میدان رفت و به عنوان پیرترین بازیکن جام جهانی فوتبال نام خود را در تاریخ این مسابقات ثبت کرد.

موندراگون در دقیقه هشتاد و چهارم بازی برابر ژاپن به میدان رفت و رکورد روژه میلا کامرونی را که با  42 سال و یک ماه و 8 روز سن، در مسابقات جام جهانی 1994 آمریکا حضور یافته بود، شکست.

پیرترین بازیکن حال حاضر جام جهانی فوتبال تا کنون در یازده باشگاه از 8 کشور مختلف شرکت کرده است. موندراگون تا کنون با پیراهن باشگاههای هشت کشور از جمله پاراگوئه، ترکیه، آلمان و همچنین فرانسه به میدان رفته است. وی دوره فوتبال حرفه ای خود را در سال هزار و نهصد و نود در باشگاه دپورتیوو کالی کلمبیا آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کوئیاب، موندراگون که 2 بازی اول تیمش را بر روی نیمکت نشست، شب گذشته پس از حضور در دروازه تیم ملی کلمبیا در پایان بازی گفت از این که در سن چهل و سه سالگی چنین موفقیتی را تجربه کرده، خوشحال است.
 
خوزه پکرمن آرژانتینی، سرمربی تیم فوتبال کلمبیا، با اطمینان خاطر از فاصله 2 گل که در بازی ایجاد شده بود، دروازه کهنه کار تیمش را در دقیقه 84 به جای نیس داوید اوسپینا وارد میدان کرد. این بازی با نتیجه سه بر یک به سود کلمبیا به پایان رسید و گل سوم کلمبیا پس از ورود موندراگون به بازی، وارد دروازه ژاپن شد. این بازیکن 2 رکورد دیگر نیز ثبت کرد: هیچ بازیکنی در جهان فوتبال تا کنون سیزده سال صبر نکرده است (از جام جهانی هزار و نهصد و نود و هشت فرانسه تا 2014 برزیل) تا یک بار دیگر جام جهانی را تجربه کند؛ دیگر این که هیچ بازیکنی به فاصله 20 سال در 2 جام جهانی شرکت نکرده است (وی اولین بار در جام جهانی 1994 آمریکا شرکت کرد).

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =