توضیحات بانک مرکزی در مورد منابع اعطای وام ازداوج

در پی انتشار گزارشی در مورد وام ازدواج که در آن میزان مطالبات معوق بانک‌ها با رقم وام ازدواج مقایسه شده بود، بانک مرکزی در مورد منابع تامین کننده مبلغ این وام توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا در توضیح بانک مرکزی آمده است که تسهیلات اعطایی بابت قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه از محل سپرده‌های قرض الحسنه سیستم بانکی تامین می‌شود، در حالی که تسهیلات اعطایی بانک‌ به افراد حقیقی و حقوقی که اکنون جز معوقات بانکی محسوب می‌شود از محل سپرده‌های عادی بانک‌ها پرداخت می‌شود. بر این اساس حتی در صورت وصول کلیه مطالبات معوق سیستم بانکی این امر اثری بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ندارد و صرفا در صورت افزایش جذب سپرده‌های قرض الحسنه یا از محل وصول اقساطی قبلی تسهیلات موصوف، امکان اعطای قرض الحسنه ازدواج وجود دارد.

همچنین با توجه به رشد منفی 8.3 درصدی سپرده‌های قرض الحسنه در پایان اردیبهشت ماه سال 1393 نسبت به اسفند ماه سال 1392 و از طرفی عدم تناسب تکالیف قرض الحسنه محول شده به سیستم بانکی با منابع قرض الحسنه در دسترس بانک‌ها، اعطای هرگونه تسهیلات قرض الحسنه از جمله قرض الحسنه ازدواج به کندی انجام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  −    =  6