متروی تهران باز هم قربانی گرفت

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران کشته‌شدن دو کارگر و مصدومیت یکی دیگر از کارگران خط 7 مترو را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از روزنامه آرمان: محسن سرخو ضمن تایید این خبر گفت: مسئولیت وقوع این حادثه درخط 7 مترو که در حال احداث است به عهده پیمانکار است. او برخورد دستگاه لوکو به دیوار تونل را علت فوت راننده لوکو و یک کارگر برقکار در خط 7 مترو دانست.

سه روز پس از کشته شدن دو کارگر و مصدومیت شدید یکی دیگر از کارگران این خط در حال احداث بر اثر خروج دستگاه لوکو از ریل در شامگاه چهارشنبه، به غیر از تایید محسن سرخو هیچ کدام از ارگان‌های امدادی مسئول و منابع خبری شهر تهران حاضر به تایید این خبر نشده‌اند، با این حال کارگران این بخش خبر داده‌اند که خط 7 مترو از زمان وقوع حادثه مذکور تا کنون تعطیل است.

گفته می‌شود یکی از کشته شدگان راننده لوکو و دیگری برقکار بوده است. در همین رابطه مدیر عامل متروی تهران درباره صحت و سقم حادثه گفت: نمی‌دانم هر چه اطلاعات می‌خواهید از روابط عمومی مترو سوال کنید.

هابیل درویش در پاسخ به این سوال که چطور ممکن است مدیر عامل مترو از وقوع حادثه در خط 7 مترو بی‌خبر باشد، گفت: من الان جلسه دارم و بد نیست تلفن را روی شما قطع کنم؟

او بر پیگیری وقوع حادثه از سوی آقای اسکندری مجری طرح و آقای روح نواز مدیر روابط عمومی تاکید کرد و گفت: جزئیات را نمی‌دانم که چه چیزی است و نمی‌خواهم اطلاعات عیب دار به شما بدهم. جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی هم از وقوع حادثه در خط 7 مترو ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: تا به این لحظه چیزی به ما اعلام نشده است.
رحمت‌ا… حافظی، یکی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این رابطه گفت: من خبر آن را دارم اما بعد از جلسه تماس بگیرید و البته با خانم معصومه آباد صحبت کنید، ایشان در جریان هستند.
با این حال، معصومه آباد نیز به دلیل شرکت در جلسه شورا تماس خود را پاسخ نداد. صابری نیا رئیس اورژانس کشور نیز ضمن ابراز بی اطلاعی از این حادثه گفت: این موضوع را پیگیری می‌کنیم و 10 دقیقه بعد برای دریافت پاسخ تماس بگیرید.

بعد از گذشت 10 دقیقه صابری‌نیا گفت: با مترو صحبت کردیم اما آنها به ما اطلاعی ندادند و تا این لحظه هیچ اطلاعی در این مورد به اورژانس داده نشده ‌است. بعد از ظهر دیروز بالاخره روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه به موضوع واکنش نشان داد و خبر را تایید کرد.

در اطلاعیه این سازمان آمده است: از آنجا که تاکنون علت اصلی و دقیق بروز حادثه مشخص نیست پیمانکار از طریق جذب کارشناسان ذیربط در حال بررسی موضوع است و مقرر است گزارش نهایی خود را به شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) ارائه کند.
همچنین در بخش دیگری از این اطلاعیه عنوان شده است: پیمانکار خط 7 تحت پوشش بیمه مسئولیت و مهندسی است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  5