نامگذاری جدید صدای آمریکا برای داعش

تغییر نام گروه تروریستی داعش از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارجی، پدیده ای است که با مطالعه آن، بیشتر می‌توان با اهداف این رسانه‌ها در قبال این گروه تروریستی آشنا شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مجله مهر: تغییر نام گروه تروریستی داعش از سوی رسانه‌های فارسی زبان خارجی، پدیده ای است که با مطالعه آن، بیشتر می‌توان با اهداف این رسانه‌ها در قبال این گروه تروریستی آشنا شد.

«پیکارجویان»، «رزمندگان مسلمان» یا «دولت اسلامی». این‌ها عبارات رسانه‌های فارسی زبان خارجی برای نام بردن از چند گروه خاص نیست. «داعش» در گزارش‌های این رسانه‌ها هرچند وقت یک‌بار، نامی جدید به خود می‌گیرد.تغییری که نشان از سیاست یک بام و دو هوای این رسانه‌ها در برابر بحران به وجود آمده در عراق دارد.

 آن‌ها از یک طرف سعی می کنند درمقابل جنایت‌های گروهک تروریستی داعش  روی خوش به این گروهک تروریستی نشان ندهند و از طرف دیگر نیز به دلیل آن که نتیجه انتخابات گذشته پارلمان عراق بر خلاف میل آن ها احتمالا به انتخاب نوری المالکی به عنوان نخست وزیر این کشور خواهد انجامید، در رویکردی متناقض سعی دارند با جعل هویت و نام برای تروریست های داعش، جنگ آن ها با ارتش و مردم عراق را مشروعیت ببخشند و یا از آب گل آلود ماهی بگیرند و قصه را اختلاف میان شیعه و سنی جلوه دهند. شاید مرور سیاست‌های این رسانه‌ها، نشانگر این واقعیت باشد که داعش در نگاه آنان، منفور است یا …

العربیه

بخش فارسی سایت تلویزیون العربیه وابسته به عربستان سعودی شنبه 7 خرداد در خبری به با عنوان « نیروهای مالکی هجوم زمینی به شهر تکریت را آغاز کردند» چنین می نویسد:
منابع نظامی در عراق روز شنبه 28-6-2014 از پیشروی نیروهای مالکی به سمت شهر تکریت، که تحت کنترل شبه نظامیان مسلح است خبر دادند.بر اساس این منابع، نیروهای مالکی با اسلحه سنگین و پوشش هوایی به طرف شهر تکریت در حال حرکت هستند.این در حالی است که نیروی هوایی ارتش عراق روز گذشته و امروز، مناطق تحت کنترل مخالفان مالکی را در فلوجه، تکریت و بیجی مورد هدف قرار داده است…

نامگذاری
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =