اتفاقی نو در نمایشگاه مطبوعات امسال

برای نخستین بار در تاریخ برگزاری نمایشگاه مطبوعات، رسانه های داخلی میزبان رسانه های خارجی طرف قرارداد خود خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با تابناک با اعلام این مطلب افزود: در بخش خارجی نمایشگاه مطبوعات امسال به جای دعوت متفرقه و غیرهدفمند از رسانه های خارجی، حضور رسانه هایی که طرف قرارداد نشریات و خبرگزاری های خودمان هستند اولویت دارد.

 
وی افزود: به همین دلیل از رسانه های داخلی می خواهیم رسانه های خارجی همکار خود را به نمایشگاه دعوت کنند و بدیهی است بخش قابل توجهی از هزینه ها را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل می شود.
 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح چرایی این اقدام اینگونه توضیح داد: اول اینکه این کار سبب اعتبار رسانه های خودمان می شود تا به عنوان صاحب نمایشگاه با طرف مقابل صحبت کنند و دوم اینکه برنامه آن رسانه ها به جای یک حضور تشریفاتی و بعضا غریبانه حضوری چند جانبه خواهد بود و فقط به نمایشگاه بسنده نمی شود .
 
انتظامی در عین حال خاطر نشان کرد: این سیاست ضمنا به توسعه و ترویج تبادل خبری و خواهرخواندگی می انجامد. توسعه همکاری های رسانه ای یکی از پایه های دیپلماسی رسانه ای به شمار می آید که از سیاست های دولت تدبیر و امید است .
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  5