بانک ها به هزینه منابع در بخش صادرات تمایلی ندارند

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بانک ها به دلیل نداشتن سود لازم تمایلی به هزینه منابع در بخش صادرات ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از  روابط عمومي بانك توسعه صادرات از خبرگزاري مهر، دكتر بهمن وكيلي در نشست اتاق بازرگاني خراسان رضوي گفت: بانک به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید منابع خود را در موقعيت هايي با سود بالا هزينه كند و چون در بخش صادرات سود آن چنانی وجود ندارد، بانک ها به دلیل نداشتن سود لازم تمایلی به هزینه منابع در بخش صادرات ندارند.

وی با بیان اینکه منابع بانک ها محدود است و به منابع ناتمام متصل نیستند، افزود: اقتصاد کشور بانک محور است و در حال حاضر اقتصاد دنیا به بانک وابسته است.
آقاي وکیلی عنوان کرد: بانک توسعه صادرات تلاش کرده تا در ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بر مدار حداقل ها حرکت کند و اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی کشور را برطرف سازیم باید در راستای افزایش میزان صادرات کالاهای غیر نفتی کشور گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصريح كرد: بانک توسعه صادرات تخصصی است و باید این بانک تنها به عرصه صادرات ورود داشته باشد و مجلس نیز در هنگام قانون گذاری تفاوتی میان بانک تخصصی توسعه صادرات و دیگر بانک ها قائل نشده است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی باید مدنظر همگان قرار گیرد و باید با تکیه بر توان داخلی مشکلات را برطرف سازیم و در این راستا هشت بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی مرتبط با حوزه صادرات است.

آقاي وکیلی خاطرنشان کرد: درحالی که در کشورهای اروپایی 40 درصد منابع از طریق بازار سرمایه تامین می شود اما این رقم در ایران تقریبا صفر است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با تاکید بر ضرورت تقویت بانک های کشور گفت: در سال 86، با افزایش 1.5 میلیارد دلاری سرمایه بانک توسعه صادرات میزان کمکی که به صادرکننده به ازای هر یک دلار صادرات ارائه می شد، 6 سنت بود که این رقم در سال 89 به 12 سنت رسید اما درحال حاضر این رقم تنها به چهار سنت رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  −  29  =