کفشگری: وقتی صورتم لاغر می‌شود ریش می‌گذارم

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «قائمشهر پرسپولیسی زیاد دارد و فکر کنم 70، 80 درصد مردمش پرسپولیسی باشند.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مهرداد کفشگری داشت خوب بازی می‌کرد. مثل همیشه دونده و سختکوش بود و در میانه زمین خوب توپگیری می‌کرد و در فاز دفاع بازیکن موثری بود اما آن تکل دقیقه 92 باعث شد هافبک دفاعی مازندرانی پرسپولیس برای بار سوم در پرسپولیس کارت قرمز را مقابل خود ببیند. کفشگری در مصاحبه با ایران ورزشی از تیمش تعریف و تمجید کرد و البته از اینکه بازی با فولاد را از دست داده حسابی ناراحت بود.

* نتیجه بازی اول که خوب نبود اما می‌خواهم بدانم کیفیت بازی پرسپولیس از نظر تو راضی کننده بود؟

– ببینید، این بازی اول بود و ما تازه از دوران بدنسازی رها شده‌ایم. ما از نظر بدنی شرایط خوبی داشتیم و از نظر کیفی هم نمی‌گویم عالی بودیم اما به نسبت بازی اول خوب بودیم. در نیمه اول به غیر از آن توپی که به تیر دروازه خورد موقعیت آنچنانی نداشتیم اما فکر کنم در نیمه دوم 4، 5 موقعیت به دست آوردیم و در کل راضی کننده کار کردیم و به آینده امیدوار شدیم. البته مطمئنا اگر این بازی با برد همراه می‌شد خیلی بهتر بود.

* قبول داری در دقایقی از بازی به لحاظ گردش توپ و سرعت در فاز حمله افت می‌کردید؟

– آخر هر 4 بازیکن خط جلوی ما خیلی خلاق هستند به همین خاطر بعضی مواقع می‌خواهیم سریع برویم در حمله و جریان گردش توپ تغییر می‌کند. بعضی مواقع هم توپ لو می‌رفت و آنها پاس می‌دادند و حفظ توپ می‌کردند. آنها برای مساوی بازی می‌کردند و این امتیاز برایشان راضی کننده بود. چون به گل نیاز نداشتند بی محابا حمله نمی‌کردند.

* اما اگر می‌بردید به لحاظ روانی خیلی به نفع‌تان می‌شد.

– صددرصد همینطور است و برد خیلی به ما کمک می‌کرد. تا جایی که من می‌دانم نیمه دوم خیلی خوب کار کردیم. خود بچه‌ها که با هم حرف می‌زنند خیلی به آینده امیدوار هستیم. احساسم این است که تیم خوبی داریم و مطمئنم هم فوتبال خوبی بازی می‌کنیم هم نتایج خوبی می‌گیریم.

* برسیم به اخراجت. بعد از کارت دوم خیلی اعتراض کردی اما تصویر آهسته نشان داد بازیکن نفت را زده ای.

– من در صحنه دوم زیاد حرف نداشتم اما در صحنه کارت زرد اول خودم واقعا تعجب کردم. در آن صحنه من فقط به داور یک حرف ساده زدم و گفتم چرا همه صحنه‌های ساده را سوت می‌زنی که داور خیلی سریع کارت زرد نشان داد. من هم تا آخر بازی مدارا کردم و اگر در آن صحنه نمی‌زدم بازیکن حریف تک به تک می‌شد. تکل من هم 50-50 بود و پایم به پای بازیکن نفت برخورد کرد. فوتبال است دیگر، از این اتفاق‌ها می‌افتد اما متاسفانه انگار سریال اخراج‌های من ادامه دارد.

* دو بار قبلی که در پرسپولیس اخراج شدی تیم بازی را برد اما این بار نبردید. فکر کنم دیر اخراج شدی و دیگر زمانی برای گل زدن نبود.

– بله دیگر سعی می‌کنم از این به بعد زودتر اخراج شوم! فکر کنم دو سه دقیقه وقت کمی برای بردن بود. البته این را به شوخی گفتم. من با خودم عهد کرده بودم امسال حتی یک دقیقه بازی برای پرسپولیس را هم از دست ندهم اما متاسفانه این اتفاق افتاد. من روی بازی‌ها خیلی تمرکز کرده بودم و از نظر روانی و بدنی هم عالی بودم اما این اخراج تمرکزم را به هم زد و الان باید با این مساله کنار بیایم. شرمنده هواداران شدم اما در فوتبال از این اتفاقات می‌افتد.

* تو در 20 بازی برای پرسپولیس سه بار اخراج شده‌ای. یعنی هر 7 بازی یک اخراج؛ زیاد نیست؟

– من پارسال 10 تا بازی را به خاطر مصدومیت از دست دادم و در 20 بازی حاضر بودم. این بیست و یکمین بازی‌ام برای پرسپولیس بود و همانطور که شما می‌گویید زیاد اخراج شده‌ام اما فکر کنم خودم خیلی از این اخراج‌ها ضرر می‌کنم. من همیشه سر تمرین راحت کار می‌کنم و نمی‌دانم باعث این اتفاقات بی تجربگی است یا بدشانسی. واقعا با این اتفاق غافلگیر شدم و از دیشب(جمعه شب) تا حالا شوکه ام. کاش حداقل می‌بردیم تا دردم کمتر می‌شد اما متاسفانه اتفاقی است که افتاده.

* عادل فردوسی‌پور می‌گفت هر وقت اخراج می‌شوی گریه می‌کنی.

– نه این بار گریه نکردم. فقط در بازی با ملوان بود که اشکم درآمد چون کارت قرمز مستقیم گرفتم. متاسفانه بازی بعدی تیم مان را از دست دادم اما امیدوارم هر چه خیر و صلاح است برای تیم مان اتفاق بیفتد. شک نکنید یکی از گزینه‌های قهرمانی هستیم و تیم مان خیلی خوب است. حتی از پارسال هم بهتریم. شاید در این بازی صد در صد نبودیم اما 70 درصد آمادگی را داشتیم.

* تو اینطوری بدشانسی آوردی و محمد عباس زاده دوست نزدیکت در گلزنی بدشانس بود.

– بله، محمد دو تا فرصت خوب داشت؛ اولی که واقعا گل صددرصد بود اما خورد به تیر. ضربه سرش هم متاسفانه گل نشد. رضا نوروزی هم یک موقعیت خیلی خوب داشت. البته نفت مساوی می‌خواست و فقط دفاع می‌کرد اما ما مقابل این تیم با این همه جوان 6-5 تا موقعیت خوب داشتیم. حالا خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس در این بازی تاکتیک نداشت اما من می‌گویم تاکتیک آن نیست که دو هزار تا سانتر کنی دو تایش گل شود، تاکتیک این است که مقابل تیمی که دفاع می‌کند 6-5 تا موقعیت گل بسازی آن هم از عمق دفاع.

* انگار خیلی به تیم‌تان امیدواری؟

– خیلی زیاد. من که از نیمه دوم بازی‌مان لذت بردم. در تیم ما هر بازیکنی از خط حمله بیرون می‌رود یک بازیکن خلاق دیگر جایش به زمین می‌آید. خود بچه‌ها همه می‌گویند خیلی خوبیم و اگر در فاز دفاع هم تمرکز داشته باشیم و گل نخوریم عالی می‌شود.

* دوستان صمیمی‌ات هم در ترکیب اصلی بودند. هادی نوروزی که دوری‌ات را طاقت نیاورد و برگشت.

– خوشبختانه در تیم‌مان مازندرانی زیاد داریم اما من با محمد عباس زاده 10 سال است که دوستیم و از اول فوتبالم با او دوست بوده‌ام. با محمد خیلی عیاقم. با هادی هم که در داماش تهران و پرسپولیس قائمشهر همبازی بودیم و 8-7 سال است با هم ارتباط خانوادگی داریم.

* اما هواداران پرسپولیس خیلی روی هادی حساسند و در این بازی هم یک بار که بد و دیر پاس داد به او اعتراض کردند.

– نمی‌دانم چرا تماشاگران روی هادی حساسند اما در شرایط بازی همه چیز فرق می‌کند. البته تماشاگران روی محمد نوری هم حساسند. شاید به خاطر این است که در 4-3 سالی که پرسپولیس نتایج بدی می‌گرفت هادی و محمد در پرسپولیس حضور داشتند اما به نظر من هادی یکی از بهترین فورواردهای ایران است و محمد هم یکی از باهوش‌ترین هافبک‌ها به حساب می‌آید.

* راستی چهره‌ات با ریش خیلی تغییر کرده. نمی‌خواهی ریش‌هایت را بزنی؟

– اتفاقا پدرم هم ساعت یک نیمه شب تماس گرفت و گفت من از اخراجت ناراحت نیستم، چرا ریشت را نزدی؟ من در دوران بدنسازی لاغر می‌شوم و زمانی که صورتم لاغر می‌شود ریش می‌گذارم.

* حالا پدرت پرسپولیسی است یا هر تیمی تو آنجا باشی طرفدار آن تیم می‌شود؟

– نه خانواده ما پرسپولیسی هستند. کلا شهر قائمشهر پرسپولیسی زیاد دارد و فکر کنم 70، 80 درصد مردمش پرسپولیسی باشند. اولادی و بائو هم قبلا در پرسپولیس بازی کرده‌اند و الان خودم، محمد عباس‌زاده و هادی نوروزی هم جزو پرسپولیسی‌های قائمشهر به حساب می‌آییم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  +    =  59