حذف کارتخوان های غیر فعال در دستور کار pspها/ترسیم برنامه های آتی ایران کیش

مدیرعامل شرکت ایران کیش خبر داد:

هم اکنون این شرکت بالغ بر 420 هزار پایانه منصوبه دارد که از این میزان 70 درصد کارتخوان های شرکت ایران کیش مربوط به بانک صادرات است، ادامه داد: تا پایان سال نصب 240 هزار پایانه را در دستور کار داریم. /وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای جدید شاپرک حذف پایانه های غیر فعال است گفت:این راهبرد مورد تایید شرکت های پی اس پی هم هست که باید به مرور به سمت افزایش بهره وری شبکه پرداخت پیش رویم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش به مناسبت روز خبرنگار طی یک نشست خبری به تبیین برنامه های شرکت ایران کیش و چشم انداز نظام پرداخت طی چند سال آینده پرداخت و گفت: تا پایان سال جاری 240 هزار دستگاه کارتخوان فروشگاهی از سوی این شرکت برای بانک ها نصب و راه اندازی خواهد شد که تعداد کارتخوان های ایران کیش به بیش از 660 هزار دستگاه افزایش خواهد داد.

برنامه های آتی
 
 صادق فرامرزی  با بیان این نکته  که هم اکنون این شرکت بالغ بر 420 هزار پایانه منصوبه دارد که از این میزان 70 درصد کارتخوان های شرکت ایران کیش مربوط به بانک صادرات است، ادامه داد: تا پایان سال نصب 240 هزار پایانه را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به این نکته که شرکت ایران کیش با بانک های مختلف قرارداد نصب و پشتیبانی کارتخوان های فروشگاهی دارد، ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم نوع قرارداد این شرکت با بانک صادرات به زودی دچار تغییراتی خواهد شد تا یک رابطه برد- برد برای طرفین ایجاد شود.

فرامرزی تاکید کرد: با تغییر نوع این قرارداد، تحول بزرگی در  حجم تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی بانک صادرات ایران ایجاد خواهد شد.

وی به قرارداد شرکت ایران کیش با بانک های رفاه کارگران و کارآفرین نیز اشاره کرد و افزود: تعداد کارتخوان های این بانک ها را نیز تا پایان سال 100 هزار دستگاه افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل ایران کیش سهامدار اصلی این شرکت را بانک تجارت و شرکت های وابسته با بیش از 50 درصد سهام ذکر کرد و اظهار داشت: در روزهای آینده قرارداد خوبی نیز با این بانک منعقد خواهیم کرد که به نقع هر دو طرف خواهد بود.

وی در عین حال از انجام مذاکرات با دو موسسه اعتباری برای نصب دستگاه های کارتخوان خبر داد و گفت: یکی از این مذاکرات به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است که بر این اساس در فاز نخست، حداقل 20 هزار دستگاه کارتخوان برای موسسه اعتباری عسکریه نصب و راه اندازی خواهد شد.

فرامرزی با بیان این نکته که ایران کیش در یک سال گذشته با تغییرات زیادی در سطح مدیریت ارشد شرکت رو به رو بوده است، اظهار داشت: این تغییرات به استمرار رویه های مدیریتی در این شرکت آسیب وارد کرده و آن را دچار خدشه کرده است که خوشبختانه هم اکنون آرامشی در مجموعه سهامداران و همچنین هیات مدیره ایجاد شده است و بدنه مدیریتی شرکت نیز به خواسته سهامداران پاسخ مثبت داده و با سرعت بیشتری به پیش می رود.

وی گنجینه ارزشی دانش کارکنان را مهم ترین ارزش شرکت ایران کیش دانست که قابل کپی برداری نیست ولی در طول سال های گذشته مغفول مانده و روی آن به صورت هدفمند برنامه ریزی نشده است.

مدیرعامل ایران کیش تاکید کرد: کارگروهی ویژه در شرکت تشکیل شده که قرار است این گنجینه ارزش را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

وی از راه اندازی سرویس های ارزش افزوده در شرکت ایران کیش خبر داد و گفت: سرویس یو اس اس دی همین روزها آپ می شود و سرویس آی پی جی هم تثبیت و بازاریابی آن شروع شده است.

تمایز وتمرکز

صادق فرامرزی با بیان اینکه راهبرد اصلی شرکت در روند کسب وکار ، تمایز و تمرکزی است گفت: از سه راهبرد کاهش هزینه، تمایز و تمرکز، این شرکت ترکیبی از تمایز و تمرکز را در پیش گرفته و اعتقاد دارد تمایز خدمات به عنوان یک اصل مطرح است تمرکز نیز به دلیل ماهیت شرکت مورد توجه ما فرار دارد.

به گفته وی، به زودی حوزه پرداخت اینترنتی به یکی از منابع درآمدی اصلی شرکت ایران کیش تبدیل خواهد شد. ضمن این که سیاست آینده شرکت در بحث تمایز سرویس های ارزش افزوده است چون درآمد جدی هر شرکتی بر مبنای تراکنش های صورت گرفته است.

فرامرزی با اشاره به این نکته که با پیشرفت ابزارهای بانکداری الکترونیک هم نمی توان کارتخوان را به طور کامل حذف کرد، تصریح کرد: در عین حال بخش بزرگی از تراکنش ها به سوی ابزارهای دیگر مثل موبایل حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل ایران کیش در بخش دیگری از سخنان خود  از حاکم بودن فضای مشورتی در شرکت شاپرک قدردانی کرد و اظهار داشت:  هم اکنون حالت مشورتی و شورایی این فضا قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای جدید شاپرک حذف پایانه های غیر فعال است گفت:این راهبرد مورد تایید شرکت های پی اس پی هم هست و به دنبال راه حلی هستیم که به صورت اصولی و بنابر توجیه اقتصادی پایانه های غیر فعال از شبکه جمع آوری شود ولی به هر حال باید به مرور به سمت افزایش بهره وری شبکه پرداخت پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون درآمد حاصل از رسوب منابع اغلب بانکها بسیار کمتر از هزینه سرمایه گذاری در حوزه پرداخت استف گفت: صنعت پرداخت چاره ای ندارد جز اینکه به سمت درآمد زایی از محل کارمزد از پذیرنده و مشتری حرکت کند.

دیگر برنامه های ایران کیش

برنامه های تشویقی شرکت کارت اعتباری ایران کیش به منظور افزایش تراکنش دستگاه های کارتخوان پذیرندگان این شرکت، با ارسال پیام های اطلاع رسانی بویژه جهت پایانه های کم تراکنش در تیرماه 93 ادامه یافت.

 با توجه به برگزاری طرح های مشابه به منظور کاهش پذیرندگان فاقد تراکنش و اثر بخشی این طرح از تیر لغایت دی 1392، طرح جدید نیز از خرداد تا اسفند ماه 1393  اجرا می­ شود.

بر اساس این گزارش، مخاطبان این طرح جدید ، پایانه­ های فاقد تراکنش در بانک ­های صادرات، سپه، رفاه، کارآفرین و پست بانک بوده ­اند که با ارسال پیامک به افزایش تراکنش ترغیب می شوند.

شرکت ایران کیش، تیرماه 93 در طرح تشویقی دیگری اقدام به برگزاری جشنواره عید فطر ویژه پذیرندگان بانک تجارت کرد.

پذیرندگان برای حضور در این جشنواره می بایست از اول تا هشتم مرداد ماه دستکم 20 تراکنش خرید بالای 20 هزار تومان می داشتند. بین پذیرندگانی که حداقل امتیاز لازم را کسب می کردند، قرعه‌کشی صورت گرفته و به 60 نفر از برندگان مبلغ 1.000.333 ریال اهدا می شود.

نتایج قرعه کشی این جشنواره طی روزهای آینده از طریق وب سایت شرکت ایران کیش اطلاع رسانی خواهد شد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    اقدامات مد نظر آقا فرامرزی بسیار منطقی ومنطبق با بازار فعلی وآینده است. قطعاً ایران کیش ظرف مدت کوتاهی به جایگاه اصلی خود برمیگردد واین موضوع نتیجه یک انتصاب صحیح است.

  2. فرشاد می گوید

    با سلام و آرزوی موفقیت برای آقای دکتر فرامرزی و کارکنان ایران کیش

    با توجه به نکات و ارایه برنامه عملیاتی برای شرکت آینده ای روشن برای این شرکت و کارکنان ان و حتی صنتعت psp می توان تصور نمود.

  3. علی می گوید

    فقط خوب حرف زدن مهم نیست . ایران کیش 3 ساله که داره سقوط میکنه و باید بیشتر از این تلاش کنه تا به قبل برگرده

ارسال یک پاسخ

2  ×    =  2