بهترین گزینه برای دستیاری کی‌روش

پدر فوتبال ایران گفت: «نکته عجیب مراسم برترین های لیگ جایی بود که یک بازیکن 27 ساله را به عنوان پدیده انتخاب کردند.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حشمت‌ مهاجرانی از اتفاق‌ها و تصمیم‌های اخیر فدراسیون چندان راضی به نظر نمی‌رسد. حشمت‌خان که دوست ندارد فدراسیون را به باد انتقاد بگیرد از رفتارهای کی روش تعجب می‌کند و نمی‌داند که چطور حرف زور او مورد قبول فدراسیون قرار می‌گیرد.

وی معتقد است علی کریمی می‌تواند به یکی از بهترین‌ مربی‌های فوتبال ایران تبدیل شود.

* هفته اول بازی‌های لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

– فکر می‌کنم که افتضاح بود! نسبت به آن چیزی که توقع داشتیم بازی‌های خوبی را ندیدیم. من فکر می‌کنم که تا سه، چهار هفته دیگر هم این وضعیت درست نشود و کمی طول بکشد تا لیگ روی روال بیفتد و کیفیت بازی‌ها بهتر شود.

* کارلوس کی روش هم که بالاخره با فدراسیون به توافق رسید.

– من در طول این مدت و در جریان بازی‌های جام‌جهانی از کی روش حمایت کردم و حالا هم هرکس چه موافق باشد و چه مخالف کی روش قراردادش را با فدراسیون تمدید کرد. ولی هنوز اتفاق‌هایی می‌افتد که چندان جالب نیست؛ اتفاق‌هایی که هیچ‌کجای دنیا شبیه آن را نمی‌بینید.

* چطور؟ در مورد اینکه کی روش گفته به سرپرست احتیاج ندارد صحبت می‌کنید؟

– من دوست دارم از کی روش بپرسم که کدام تیم‌ملی را در دنیا می‌شناسد که منیجر نداشته باشد؟ اصلا مگر چنین چیزی می‌شود؟ اگر تیم منیجر نداشته باشد پس چه کسی باید جوابگوی یکسری مسایل باشد؟ چه کسی باید در مورد خواسته‌های خود کی روش از فدراسیون صحبت کند و کار را راه بیندازد؟ به نظر من کی روش زور می‌گوید و متاسفانه فدراسیون هم سکوت می‌کند.

* بهتر نبود در طول این مدت چند مربی جوان هم با کی روش کار می‌کردند و از این مربی استفاده بهتری می‌شد؟

– کی روش در حال حاضر با فدراسیون قرارداد دارد و پول می‌گیرد. ای‌کاش در طول این مدت چهار تا مربی جوان کنار او می‌گذاشتند تا از این مربی استفاده بهتری شود. واقعا دلم به‌حال فوتبال می‌سوزد و ای‌کاش می‌شد این اتفاق‌ها و این مسایل فوتبال را درست کرد.

* یکی از مشکلات فوتبال ما اختلاف‌های درونی است…

– … در این چند روزه دیدم که کاپیتان تیم‌ملی به جان مربی‌اش افتاده و از آن طرف هم مربی موفق باشگاه ما در شروع بازی‌ها مشغول مصاحبه کردن است. از طرف دیگر شنیدم که دایی و مایلی‌کهن دادگاه رفته‌اند و یکسری اتفاق‌های عجیب و غریب بلای جان فوتبال ما شده. این چیزها به ضرر فوتبال است و جز دردسر و مشکل چیزی برای فوتبال ندارد.

* آن‌طور که معلوم است اخبار فوتبال ایران را به دقت دنبال می‌کنید.

– بله… دوست داشتم به ایران بیایم و در مراسم ناصر احمدپور شرکت کنم ولی چون نتوانستم برای خانواده‌اش سبد گل فرستادم. ناصر یکی از پدیده‌های نویسندگی ورزشی بود و به همراه اسداللهی و لارودی جزو بهترین‌ها بود. او یک پدیده بود که دید خوبی داشت. البته این اتفاق برای حسین معدنی، مربی والیبال هم افتاد و آن‌طور که در مورد او مطالعه کردم جدا از حضورش در ورزش هنرمند هم بوده. به هر حال درگذشت احمدپور و معدنی را به جامعه ورزش و خانواده‌ این دو عزیز تسلیت می‌گویم. متاسفانه رسم زندگی و مرده‌پرستی در جامعه ما هنوز رواج دارد و این سنت بد از بین نمی‌رود. تا وقتی یک نفر راهی بیمارستان نشود یاد او نمی‌افتیم و ورزشگاه شیرودی هم که به مکان تشییع‌جنازه تبدیل شده.

* در مورد انتخاب برترین‌های لیگ چه صحبتی دارید؟

– نکته عجیب این مراسم جایی بود که یک بازیکن 27 ساله را به عنوان پدیده انتخاب کردند… متاسفانه از این‌جور اتفاق‌های عجیب در فوتبال ایران زیاد می‌افتد و نباید تعجب کرد.

* شنیدیم که از خداحافظی علی کریمی هم ناراحت شدید.

– علی یک استثنا در فوتبال ما بود. او اهل خداحافظی و برنامه‌های این‌شکلی نبود و دوست نداشت که این مساله برایش اتفاق بیفتد. البته این وظیفه فوتبال ما و مسئولان است که از او تقدیر کنند. به نظر من کریمی می‌تواند بهترین گزینه برای دستیاری کادر فنی تیم‌ملی باشد و من فکر می‌کنم او مربی خوبی شود.

* اما خیلی‌ها چنین نظری ندارند و خودش هم چندان ابراز تمایل نکرده.

– کریمی آدمی است که شرایط سخت‌ترین میدان‌ها را تجربه کرده. رفتار و خصوصیات او در عرصه بازیگری با مربیگری متفاوت است و فکر نکنید چون در زمین یکسری خصوصیات داشته همان‌ها را روی نیمکت هم دارد. او به‌خوبی مسایل فوتبال، اشتباهات و فراز و نشیب‌ها را می‌شناسد و من به او امیدوار هستم.

* راستی از ابومسلم چه خبر؟ بالاخره توانستید طلب‌تان را بگیرید؟

– والا چه بگویم… هنوز که اتفاقی نیفتاده و قرار است در سفر به تهران و دیداری که با بعضی از دوستان دارم تازه در این مورد بررسی‌ها انجام شود و طرفین به مذاکره بنشینند.

* از قول من در مورد یکی از دوستان بنویسید که خوب نیست رسیدن به پست و مقام تا این حد آدم‌ها را عوض کند. خودتان می‌دانید که من حتی به پیشنهادهایم پاسخ منفی دادم و قطعا از اینکه چنین انتقادی می‌کنم دنبال چیزی نیستم ولی اینکه بعضی‌ها با یک پست تا این حد تغییر می‌کنند اتفاقی است که مثل آن را با این شدت و تا این حد تجربه نکرده بودم. ان‌شاءا… در این مورد بعدا بیشتر صحبت می‌کنم تا بعضی‌ از سرمربی‌ها در جریان قرار بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  2