تداوم واگذاری وظایف غیر حاکمیتی شرکت ملی انفورماتیک/سهام داده پردازی هم به مزایده گذاشته شد

پس از واگذاری ایرانیان و ایران کیش سومین شرکت به فروش گذاشته شد:

شرکت ملی انفورماتیک در راستای واگذاری وظایف اقتصادی به بخش غیر حاکمیتی سهم 39 درصدی خود از شرکت داده پردازی ایران را از طریق بورس به مزایده گذاشته است. این اتفاق پس آن روی داد که شرکت ملی انفورماتیک تصمیم گرفت وظایف اقتصادی خود را به بخش خصوصی واگذار کند./این شرکت در نظر دارد سهام دیگر شرکت هایی که وظایف غیر حاکمیتی دارند از جمله داده پردازی ایران و فرادیس البرز را نیز واگذار کند.و تنها شرکت های با وظایف حاکمیتی که عبارتند از شرکت های خدمات انفورماتیک، شاپرک، کاشف و کاراشاب را در اختیار خود نگه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت ملی انفورماتیک در راستای واگذاری وظایف اقتصادی به بخش غیر حاکمیتی سهم 39 درصدی خود از  شرکت داده پردازی ایران را از طریق بورس به مزایده گذاشته است.این اتفاق پس آن روی داد که شرکت ملی انفورماتیک تصمیم گرفت وظایف اقتصادی خود را به بخش خصوصی واگذار کند.برای دیدن اطلاعیه بورسی مزایده  اینجا را کلیک کنید.

در راستای این تصمیم سال گذشته شرکت ملی انفورماتیک سهام خود در دو شرکت سرمایه گذاری ایرانیان و کارت اعتباری ایران کیش را در بورس به فروش رساند .

بنابراین گزارش این شرکت در نظر دارد سهام دیگر شرکت هایی که وظایف غیر حاکمیتی دارند از جمله داده پردازی ایران و فرادیس البرز را نیز واگذار کند و تنها شرکت های با وظایف حاکمیتی که عبارتند از شرکت های خدمات انفورماتیک، شاپرک، کاشف و کاراشاب را در اختیار خود نگه دارد.

این گزارش حاکی است پس از اینکه این شرکت سهام خود در داده پردازی را به مزایده گذاشت لگوی این شرکت(داده پردازی) از تارنمای اینترنتی ملی انفورماتیک نیز حذف شده است.

data-src=https://ebinews.com/img/files/353533688535802724.jpg

درباره شرکت داده پردازی

شرکت ملی انفورمایتک  سهام 39.2 درصدی خود در شرکت داده پردازی ایران را از 18 مرداد جاری از طریق بورس به مزایده گذاشته است.ترکیب سهامداران این شرکت به شرح زیر است:

 

سهامدار/دارنده

سهم

درصد

شرکت ملی انفورماتیک

255 M

39.210

مجتمع اقتصادی کمیته امدادامام خمینی-ره

163 M

25.050

شخص حقیقی

16 M

2.460

شرکت نوآوران مدیریت سبا

11 M

1.620

صندوق سرمایه گذاری توسعه صادرات

7 M

1.000

 

در چهارچوب مفاد اساسنامه مصوب، شرکت داده پردازی ایران در تمامی زمینه های مرتبط با تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، امکان حضور و فعالیت داشته و تقریبا در همه عرصه ها به عنوان یکی از شرکت های مطرح شناخته می شود. سرفصل موضوعات کاری شرکت شامل موارد زیر است:

  • عرضه محصولات و خدمات کامپیوتری در زمینه کامپیوترهای بزرگ (Mini, Main)، شبکه ارتباطی اعم از سخت افزار  و  نرم‌ افزار
  • ارایه راه حل های جامع در زمینه طرح های انفورماتیک و فناوری اطلاعات
  • ارایه خدمات مشاوره مدیریتی در زمینه نظام های اطلاعاتی و مشاوره و نظارت براجرای طرح های انفورماتیکی
  • ارایه، نصب و پشتیبانی نرم افزارهای خارجی ( سیستم ها و ابزارها)
  • طراحی، ایجاد، پیاده سازی و پشتیبانی از سیستم های کاربردی براساس محصول سازی و نیز سفارش مشتری
  • ارایه خدمات آموزشی در تمامی زمینه های مرتبط با فناوری اطلاعات
  • طراحی، ایجاد، پیاده سازی و پشتیبانی شبکه های گسترده با استفاده از فناوری جدید
  • ارایه خدمات پشتیبانی (نرم افزار و سخت افزار)
  • طراحی، ساخت، اداره و پشتیبانی مراکز بزرگ داده اینترنتی (IDC)
  • ارایه خدمات شبکه های اطلاع رسانی (Providers)
  • ارایه خدمات مراکز داده اینترنتی بر اساس پروانه دریافتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 

فرادیس البرز هم واگزار می شود

در همین حال شرکت شرکت داده ورزی فرادیس البرز  نیز با تغییراتی در دستور واگذاری است. البته تاسیس فرادیس البرز به به سال 1383 بر می‏گردد و از ابتدای سال 1389 معاونت پشتیبانی از بخش مشتریان شرکت خدمات انفورماتیک به این شرکت منتقل شد و احتمالا هنگام واگذاری این بخش به شرکت خدمات انفورماتیک برخواهد گشت.

شرکت فرادیس البرز پشتیبانی بیش از 15000 دستگاه خودپرداز، 7000 دستگاه VSATو 6500 دستگاه VNB و 250000 دستگاه پایانه فروش POS، بزرگترین شبکه پشتیبانی تجهیزات مخابراتی و بیشترین خودپردازهای تحت پوشش در سطح کشور و خاورمیانه را در اختیار دارد.

نقطه عطف در رفتار بانک مرکزی

به نظر میرسد با واگذاری  شرکت هایی که کارکرد غیر حاکمیتی دارند بانک مرکزی بتواند چابک تر به وظایف حاکمیتی خود در  حوزه بانکداری الکترونیک از طریق بازوی اجرایی خود شرکت ملی انفورماتیک بپردازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  27