منازل مبله پلمپ می شوند

رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس گفت: فعالیت منازل مبله غیرقانونی است و نیروی انتظامی ضمن پلمپ این منازل، با متخلفان به شدت برخورد می نماید .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرهنگ "خدابخش اکبری" افزود : وجود منازل مبله در شهر شیراز با توجه به وجود بیش از 200 هتل و اماکن اقامتی در این شهر ضرورتی ندارد.
وی ادامه داد: تبلیغات درون شهری منازل مبله نیز ممنوع است و باعث ایجاد فضای بسیار نامطلوبی در فضای شهر شده است.
رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس با بیان اینکه برخورد با منازل مبله به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد افزود: در این خصوص شیوه نامه ای با عنوان خانه مسافر تدوین شده است و متقاضیان می توانند ضمن هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی برابر با ضوابط های موجود مجوزهای لازم را دریافت کنند .
سرهنگ "اکبری" در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با قهوه خانه ها و چایخانه هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به عرضه مواد دخانی ( قلیان) می نمایند به شدت برخورد خواهد شد.وی ادامه داد: بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان جهانی بهداشت سالانه حدود 50 هزار نفر در ایران بر اثر استفاده از دخانیات کشته می شوند .
رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس تصریح کرد : سالانه نزدیک به 50 میلیارد تومان هزینه مصرف دخانیات و نزدیک به 6 هزار میلیارد تومان نیز بابت مراقبت های بهداشتی در ایران هزینه می شود.این مقام انتظامی عدم آگاهی افراد به ویژه جوانان از خطرات استعمال دخانیات، بی توجهی به اعتیاد آور بودن قلیان، نداشتن تشکیلات بهداشتی مشاوره ای ، واردات کالای قاچاق دخانی و عدم توجه به قوانین را از علت های گرایش افراد به مواد دخانی اعلام کرد.
وی خاطر نشان کرد: برخورد با فروشندگان داروهای غیر مجاز و ناهنجاری های اجتماعی در مجتمع های تجاری از جمله استفاده کنندگان از مانکن های نامتعارف در دستور کار قرار دارد.
سرهنگ "اکبری" با بیان اینکه برگزاری هر گونه مجلس جشن و شادی مختلط و فعالیت خارج از چارچوب قانون این اماکن ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد خواهد شد افزود:در چهار ماهه گذشته از فعالیت بیش از 25 باغ برگزار کننده مجالس که مرتکب تخلف شده اند جلوگیری به عمل آمده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −    =  53