حیوانات خانگی به جمع هکر‌ها پیوستند!

طراحی یک برنامه همراه جدید باعث شده که سگ‏ها و گربه‏ها هم بتوانند شبکه‏های بی‌سیم وای‌فای را هک کنند و به ابزاری جدید برای سوءاستفاده مبدل شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس طراحی یک برنامه همراه جدید باعث شده که سگ‏ها و گربه‏ها هم بتوانند شبکه‏های بی‌سیم وای‌فای را هک کنند و به ابزاری جدید برای سوءاستفاده مبدل شوند.
به گزارش انگجت، جین برانسفیلد، مهندس حوزه امنیت فناوری، قلاده‌ای هوشمند موسوم به WarKitteh ابداع کرده که با آویزان کردن آن به گردن سگ‌ها و گربه‌ها می‌توان این حیوانات را در قالب هکرها به خدمت گرفت. در داخل این قلاده به ظاهر بی‌خطر وسیله‌ای موسوم به Spark Core مخفی شده که نقشه شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای مجاور را برای مالک قلاده ترسیم می‌کند و شبکه‌های آسیب پذیر را نیز به‌طور کامل برای وی مشخص می‌کند. با توجه به حرکت دائمی سگ‌ها و گربه‌ها در محیط‌های عمومی از این روش می‌توان برای شناسایی شبکه‌های وای‌فای و نقاط ضعف آنها استفاده کرد. عملکرد این ابزار روز دوشنبه در جریان برگزاری کنفرانس امنیتی Defcon به نمایش درآمد و طراح این ابزار با موفقیت به شبکه‌های وای‌فای آسیب پذیر نفوذ کرد. محققان امنیتی به کاربران توصیه می‌کنند برای مقابله با این مشکل حداقل کاری که باید انجام شود این است که برای شبکه‌های وای – فای کلمه عبور تعیین شود. این در حالی است که به‌رغم همه هشدارها بسیاری از کاربران یا برای شبکه‌های وای‌فای خود کلمه عبور تعیین نمی‌کنند یا از کلمات عبور بسیار ساده و قابل حدس زدن استفاده می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =