برداشت غیر مجاز اینترنتی ۶۰ درصد تخلفات سایبری را تشکیل می دهد

حوادث بانکداری الکترونیک

برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی 60 درصد تخلفات پیگیری شده در پلیس فتای استان گلستان را تشکیل می دهد. در کردستان نیز دو نفر که اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی دوستشان کرده بودند توسط پلیس فتا دستگیر شدند .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی 60 درصد تخلفات پیگیری شده در پلیس فتای استان گلستان را تشکیل می دهد. 

سرهنگ" حبیب الله رجبلی" اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی با 60 درصد رتبه اول ، هتک حیثیت و نشراکاذیب با 15 درصد رتبه دوم ،  نشر تصاویر غیر اخلاقی با 13 درصد رتبه سوم و موارد دیگر همچون کلاهبرداری ، هک و نفوذ 12 درصد باقی جرائم رسیدگی شده توسط پلیس فتای گلستان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: فاصله بین فضای حقیقی مجازی به باریکی یک تار مو است، هر آنچه در دنیای حقیقی وجود دارد را می توان در دنیای مجازی زیباتر یا زشت تر از دنیای واقعی دید.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان خاطر نشان کرد: یک فرد می تواند در دنیای مجازی معرف یک یا چند شخصیت واقعی یا غیر واقعی باشد و این در حالی است که دسترسی به اطلاعات شخصی در این فضا بسیار ساده تر از تصور کاربران است.

وی گفت: با توجه به نوع جرائم اینترنتی به خوبی می توان فهمید که علت وقوع آن به غفلت خود کاربر باز میگردد و تقاضای جدی پلیس از کاربران این است که به راحتی به کسی اعتماد نکنند و اطلاعات شخصی به ویژه اطلاعات مهمی همانند شماره حساب، رمز دوم کارت، آدرس محل سکونت، کد ملی ، و غیره را در اختیار کسی قرار ندهند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گلستان در خصوص ترس برخی افراد برای مراجعه به پلیس فتا در زمان مواجهه با مشکل تصریح کرد: تأکید میکنم که فضای پلیس فتا فضای بسیار صمیمی و عاری از هر گونه به اصطلاح بگیر و ببند است.
سرهنگ رجبلی افزود: همه چیز در پلیس فتا بر اساس آن چه در قانون ذکر شده اتفاق می افتد و شهروندان می توانند بدون هرگونه واهمه ای برای راهنمایی و حل مشکلات خود در این حوزه به پلیس فتای استان گلستان مراجعه کنند.

 

اعتماد نابجا

شخصی که اقدام به برداشت وجه از حساب بانکی دوستش کرده بود توسط پلیس فتا انتظامی استان کردستان دستگیر شد .  

 رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر بیان داشت : در پی ارجاع پرونده برداشت غیر مجاز از حساب اشخاص از سوی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به این پلیس ، مبنی بر اینکه از کارت عابر بانک خانمی ، طی چندین مرحله مبلغ یک میلیون و 200 هزار ریال بصورت غیرمجاز برداشت شده موضوع در دستور کار قرار گرفت .

سرهنگ "فرامرز شاکری" افزود : پس اخذ استعلامات لازم مشخص شد برداشت از حساب شاکی به صورت خرید شارژ تلفن همراه بوده است که پس از انجام اقدامات تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد .

وی ادامه داد : در بازجویی های انجام شده متهم خانم به بزه ارتکابی اقرار و عنوان داشت که شاکی کارت عابر بانک خود را جهت دریافت وجه در اختیارش قرار داده که از اعتماد وی سوء استفاده و اقدام به فعال کردن رمز دوم حساب شاکی کرده است و طی چندین مرحله با استفاده از شماره کارت و رمز دوم اقدام به خرید شارژ تلفن همراه به ارزش یک میلیون و 200 هزار ریال از حساب شاکی کرده است .

رئیس پلیس فتا استان کردستان در خاتمه خاطر نشان کرد : پرونده متشکله در معیت طرفین به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم سایبری ارسال و برای متهم به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع قرار قانونی مناسب صادر شد .

دوست خیانتکار

مردی که بصورت اینترنتی اقدام به برداشت 100 میلیون ریال از حساب یکی از دوستان خود کرده بود ، توسط پلیس فتای شهرستان قروه استان کردستان دستگیر شد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  9  =