واکنش عربستان به تهدید داعش

وزیر گارد ملی عربستان خاطرنشان کرد: مقابله با این گروهها و این شبیخون وظیفه همگان بویژه علمای دینی و مبلغان و صاحب نظران در هرجایگاهی است. ارتش ها با ارتش ها مقابله می کنند و از مرزها پاسداری می نمایند اما مقابله با جنگ های فکری و نقشه های سری، ماموریت مشترک همگان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  "متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز" دیروز در جریان بازدید از نیروهای مرزبان در مرزهای شمالی عربستان، برخی شایعات درباره وجود نیروهای خارجی مصری یا پاکستانی طول این مرزها را تکذیب کردو گفت: ما قدرت و امکانات کافی برای دفاع از کشور را داریم.

 وزیر گارد ملی عربستان به خبرنگاران تأکید کرد: شهروندان اعم از نظامی و غیرنظامی از این میهن دفاع می کنند.

وی همچنین از علمای دینی سعودی و شهروندان عربستان خواست تا به مقابله با مبلغان فتنه انگیزی بپردازند.
 
طبق گزارش العالم، سایت روزنامه عربستانی "الوطن" نوشت: متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز در جریان بازدید روز گذشته از مقر گارد ملی در شهر عرعر گفت، برخی گروههای مشکوک در خارج از کشور فعالیت می کنند و تلاش دارند تا نقشه های خود را در داخل کشور به منظور برهم زدن امنیت، فتنه انگیزی و شبیخون فکری به جوانان سعودی اجرایی کنند.

 وزیر گارد ملی عربستان خاطرنشان کرد: مقابله با این گروهها و این شبیخون وظیفه همگان بویژه علمای دینی و مبلغان و صاحب نظران در هرجایگاهی است. ارتش ها با ارتش ها مقابله می کنند و از مرزها پاسداری می نمایند اما مقابله با جنگ های فکری و نقشه های سری، ماموریت مشترک همگان است.

 اظهارات این مسؤول سعودی درحالی مطرح می شود که شمار قابل توجهی از اعضای گروه های تروریستی در منطقه از جمله داعش و جبهه النصره تبعه عربستان سعودی هستند و مبلغان در این کشور همواره در حال حمایت از این گروه ها و تشویق مردم برای پیوستن به آنها و یا حمایت از تروریستها تحت عنوان جهاد هستند.

 چندی پیش "اوقات الشام"، عناصر وابسته به گروهک تروریستی "داعش" با انتشار نوار ویدیویی در اینترنت تاکید کردند که برای "بلند کردن پرچم اسلام و برپایی خلافت اسلامی" به شبه جزیره عربستان بازخواهند گشت و "جهاد دری از درهای بهشت است".

 این نوار ویدویویی تصاویر عناصر وابسته به داعش در حالی که پاسپورت ها و کارت های شناسایی با هویت سعودی را پاره پاره می کنند، نشان می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    با سلام همه مشکل جهان اسلام از عربستان یعنی مهبط وحی سرچشمه می گیرد و این از زمانی است که حاکمان عربستان با سیطره بر خاک حجاز نام آن را به عربستان سعودی تغییر دادند و به جای نشر و ترویج آن چه که از طریق وحی نازل شده، افکار وهابی و سلفی را نشر دادند. آنان با گذشت بیش از 200 سال توانستند پایه های فکری وهابیت را در بین مردم عربستان و سایر نقاط استحکام بخشند و از حدود دو دهه پیش تا کنون اسلحه به دست بسیاری از پیروان خود داده اند و مشکلات عدیده ای را بری مردم جهان از جمله عراق،سوریه، چچن،افغانستان،پاکستان،مالی، نیجریه و… ایجاد کرده اند. اکنون منبع تروریسم در جهان عربستان سعودی و قطر و برخی از کشورهای منطقه است و قطعا خود عربستان روزی قربانی همین اندیشه خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

  −  3  =  1