آب شرب ساوه کارتی می‌شود

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به راه‌اندازی سامانه آب کارتی در شهرستان ساوه گفت: در سال‌های گذشته 50 کیلومتر شبکه آب شیرین در این شهر اجرایی شده و با اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه آب شیرین ساوه، 50 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از شهلا میرگلوی‌بیات نماینده مردم ساوه و زرندیه در باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح آزمایشی تامین آب شرب شهرستان ساوه از طریق راه‌اندازی سامانه "آب کارتی"، اظهار داشت: از حدود 7 الی 8 سال پیش این طرح به صورت پایلوت در برخی مناطق این شهرستان اجرا می‌شد اما طی صحبت‌هایی که با وزارت نیرو انجام شد مقرر گردید  این طرح در آینده‌ای نزدیک در کل شهرستان ساوه اجرایی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه سعی بر این است که با نصب دستگاه شارژ آب کارتی در تمام سطح شهرستان ساوه مردم بتوانند از آب شرب با کیفیت‌تری بهره‌مند شوند، ادامه داد:  نقش آب و کمبود این مایه حیاتی در شهرستان گرم و خشک ساوه، کاهش شدید نزولات جوی، خشک سالی‌های اخیر، وضعیت کیفی و کمی آب و نارضایتی مردم از طعم آب شرب، موجب شده بود تامین آب شرب با کیفیت مطلوب برای این شهر رو به گسترش، به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های جدی مسوولین طی این سال‌ها تبدیل شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: انتقال آب از سد کوچری به شهرستان ساوه یکی از مصوبات به منظور تامین آب شرب این شهرستان بوده اما با توجه به اینکه این طرح هزینه زیادی برای ساوه دارد و  تخصیص اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای طرح‌های مهم نیست به دنبال استفاده از منابع فایناس(تسهیلات تأمین مالی خارجی) برای تسریع در روند عملیات اجرایی این طرح هستیم اما در کنار این موضوع نیز اجرای طرح شبکه‌های آب شیرین‌کن را دنبال خواهیم کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به توسعه شبکه آب شیرین ساوه، تصریح کرد: در سال‌های گذشته 50 کیلومتر شبکه آب شیرین در این شهر اجرایی شده و با اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه آب شیرین ساوه، 50 کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی از مهمترین طرح‌های وزارت نیرو و از ضرورت‌هاست، گفت: کشور ما یکی از کم‌آب‌ترین مناطق جهان است ولی تاکنون هیچ برنامه‌ریزی برای این مهم نداشتیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه 88 تا 90 درصد آب کشور برای مصارف کشاورزی و 10 تا 12 درصد برای مصارف خانگی و صنعتی مصرف می‌شود، ادامه داد: متاسفانه در این سال‌ها تا جایی که می‌توانستیم سد ساختیم و هزینه کردیم و به قول وزیر نیرو در حال‌ حاضر 700 سد داریم که پشت آنها هیچ آبی نیست در حالی که اگر طی این سال‌ها با انجام کار کارشناسی؛ استفاده از  آبیاری نوین، جداسازی آب شرب سالم و غیر شرب و تصفیه فاضلاب‌ها را در دستور کار قرار می‌دادیم وضعیت بهتری داشتیم.

میرگلوی بیات در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز اگر دولت برنامه مدونی برای بحران کم‌آبی کشور نداشته باشد این مشکل در آینده نزدیک حادتر خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  45