باخت خفیف ایران مقابل فرانسه پس از دو بازی سنگین

تیم ملی والیبال مردان ایران در سومین دیدار خود از سری رقابت های جهانی لهستان با قبول شکست 3 بر یک مقابل فرانسه سه امتیاز مهم را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از باشگاه خبرنگاران، تیم ملی کشورمان در حالی به مصاف تیم فرانسه می‌رود که شاگردان کواچ توانستند از 2 بازی ابتدایی خود مقابل تیم های ایتالیا و فرانسه در مجموع 5 امتیاز به دست آورند.
 
ملی پوشان ایران پس از برد سه امتیازی ایتالیا، موفق به شکست امریکا در ست پنجم شدند و افتخاری دیگر را در کارنامه خود ثبت رساندند.
 
ملی پوشان حرفه ای ایران به خوبی می دانند که نباید بعد از کسب دو برد، حریفان را دست کم بگیرند و همانند بازی روز نخست با انگیزه و قدرت بالا مقابل حریف صف آرایی کنند.
 
والیبال فرانسه تاکنون در 14 دوره از مسابقات قهرمانی مردان جهان حضور داشته است اما تنها به یک مدال برنز این رقابت ها سال 2002 آرژانتین دست یافته است.
 
پخش ترانه های ایرانی درآرنا

کمیته برگزاری  مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان علاوه بر پخش موزیک های هیجان انگیز مرسوم مسابقات، رسم مهمانوازی را برای تیم ها به جا آورده و موزیک هایی از کشور دو تیم پخش می کند.

در این بین ترانه های سفر برای وطن زنده یاد محمد نوری، برقصای محسن چاووشی، ماه عسل مرتضی پاشایی و عشق احساس بنیامین را به خاطر تیم ایران پخش می شود.

این ترانه ها قبل از شروع بازی و فاصله 10 دقیقه ای بین ست دوم و سوم پخش می شود.
 
** دیدار دو تیم از ساعت 19 آغاز شد.

12 مرد ایران برای مصاف با فرانسه/ کواچ اسم محمودی را هم نوشت
 
اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی با تایید دکتر افروزی پزشک تیم ملی نام شهرام محمودی را در جمع 12 بازیکنش برای بازی امروز با فرانسه قرارداد.

محمودی که در لحظه آخر بازی با ایتالیا  تاندون مچ پایش  به خاطر مصدومیت  ملتهب و دردناک شده بود، دو روز با تجویز افروزی فقط فیزیوتراپی و استراحت کرد و دیروز تمرینات خود را اغاز کرد و صبح امروز هم در آخرین تمرین توپی تیم پیش از مسابقه با فرانسه تست شد و با مجور دکتر افروزی در لیست 12 نفره تیم قرار گرفت.

بدین ترتیب سعید معروف،سید محمد موسوی، مهدی مهدوی، عادل غلامی، شهرام محمودی،  فرهاد قائمی، پوریا فیاضی ، آرمین تشکری، فرهاد ظریف، امیر غفور، مجتبی میرزاجان پور و میلاد عبادی پور ترکیب 12 نفره تیم ایران را برای مسابقه با فرانسه تشکیل می دهند.

ملی پوشان ایران که در بازی مقابل فرانسه نشان از روزهای خوب خود در برابر ایتالیا و امریکا را نداشتند، در دیداری که بیشتر تحت تاثیر بازی حریف بودند و درصد بالایی از حملاتشان به ثمر نمی نشست، نهایتا 25 – 18، 15 – 25، 25 – 19 و 29 – 27 پوئن های چهار ست بازی را رقم زدند تا با این شکست به همان پنج امتیاز بازی های گذشته بسنده کرده و صدر جدول را از دست بدهند.

در مقابل، فرانسه که مدال برنز سال 2002 جهان را برگ ردن آویخته و سه شنبه شب ایتالیا را تا مرز شکست پیش برده بود، با انگیزه کافی برای شکست دادن ایران به میدان آمد و با هماهنگی مطلوب در اجرای کارهای تیمی به خوبی و با هوشیاری توانست با توپگیری، تنوع بازیسازی، حمله و دفاع بر ایران چیره شود و با کسب سه امتیاز بازی، مجموعا هفت امتیازی شده و تا صدر جدول خود را بالا بکشد.

ایران در این بازی، در مجموع 44 پوئن از حمله، 12 پوئن از دفاع، 4 پوئن از سرویس و 29 پوئن از منفی حریف به دست آورد. اما فرانسه که روز خوبی را در حمله پشت سر می گذاشت 63 پوئن از حمله به دست آورد تا جبران پایین بودن آمار امتیازآوری اش در فاکتورهای دیگر را نسبت به ایران کرده باشد. در این بازی9 پوئن از دفاع، 3 پوئن از سرویس و 18 پوئن منفی ایران به حساب فرانسه واریز شد.
 
ست اول: 25 –18 به سود فرانسه

ایران با سعید معروف، فرهاد قائمی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور، سید محمد موسوی از منطقه یک تا شش زمین ارنج شد و فرهاد ظریف هم لیبرو بود. بازی با سرویس معروف آغاز شد. فرانسوی ها در همان ابتدا نشان دادند که عزم شان برای پیروزی جدی است. با توپگیری و تیزهوشی در استفاده از کنار دفاع ایران در حمله دوم 4 – 2 پیش افتادند.

 اما ایران زود به خود آمد و با بهره بردن از سرعت در حمله دوم بازی را در امتیاز 4 برابر کرد و در نهایت هم 8 – 7 وقت استراحت فنی اول را به سود خود رقم زد. تا اینجا بازی گرمی درنگرفته بود و عموما توپ ها یا در حمله اول به نتیجه می نشست یا اشتباهات فردی بازیکنان به سود حریف شان تمام می شد. با این حال، فرانسه تیم تر از ایران بازی می کرد و همین باعث شد خیلی زود 11 – 8 پیش بیفتد.

فرانسوی ها توپ می گرفتند، در حمله دوم از دست دفاع ایران برای کسب پوئن سود می بردند و در دفاع نیز آنالیز خوبی از حمله های ایران داشتند. 12 – 8 به سود فرانسه، اولین وقت استراحت ایران برای تغییر روند بازی گرفته شد ولی حریف همچنان بهتر کار می کرد و 5 پوئن پیش بود. ایران با پوئن سرویس عادل غلامی و یک اسپک امیر غفور از منطقه دو فاصله را کم کرد ولی در نهایت فرانسوی ها موفق شدند وقت استراحت فنی دوم را 16 – 13 از آن خود کنند.

در ادامه نیز با توپگیری و اسپک از منطقه چهار توسط بازیکن سیه چرده شان (اروین اِنگاپه) اختلاف را بیشتر کردند. 18 – 13 به سود فرانسه که شد کواچ دوتعویضه مهدوی – محمودی را در دستور کار تیم قرار داد. ولی کاری نمی شد کرد.

 ایران بازی همیشگی خود را فراموش کرده بود. در عوض، فرانسه با تمرکز کافی و دقت در اجرا راحت نبض بازی را در دست داشت و پیش می تاخت. ایران سرویس روزهای گذشته را نمی زد. همین باعث می شد دریافت فرانسه به پاسور برسد و تنوع در حمله داشته باشند. آنها به راحتی روی تور نمایش می دادند. در پایان نیز25 – 18 نتیجه این ست بود که به سود فرانسه رقم خورد.

این ست 24 دقیقه زمان برد و آمار عملکرد بازیکنان ایران در آن به عبارت زیر بود:
حمله: مجتبی میرزاجانپور و عادل غلامی هر یک 3 پوئن.
دفاع: بدون پوئن.
سرویس:  عادل غلامی 1 پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف 5 اقدام عالی.
دریافت: مجتبی میرزاجانپور 2 اقدام عالی.
 
ست دوم: 25 –15 به سود ایران

میلاد عبادی پور به جای مجتبی میرزاجانپور و شهرام محمودی به جای امیر غفور وارد زمین ایران شدند تا حمله ایران تقویت شود. این دو در همان ابتدای ست تاثیرگذار ظاهر شدند. توپ گرفتند و از اسپک پوئن گرفتند. قائمی هم امتیاز سرویس گرفت. 4 – 2 به سود ایران بود که دفاع امتیازآورعادل غلامی باعث شد لوران تیلی؛ سرمربی فرانسه درخواست وقت استراحت کند. ایران راه افتاد. حالا می شد در زمین ایران والیبال دید.

سرویس، دفاع، توپیگری، دریافت، تنوع حمله و هوشیاری در کسب پوئن. فرانسه هنوز همان تیم ست اول بود و می جنگید ولی ایران داشت خوب بازی می کرد و 8 – 4 وقت اول استراحت فنی را هم به سود خود رقم زد. حالا در زمین ایران دفاع سه نفره هم شکل می گرفت. 11 – 6 به سود ایران شد و فرانسوی ها به اشتباه افتادند. 12 – 6 لوران تیلی دومین وقت استراحتش را گرفت تا شاید نگذارد بازی از دست برود. ولی فایده نداشت.

 بازیکنان ایران، تیم شده بودند و اختلاف را به 7 رساندند. 16 – 9 وقت استراحت فنی دوم به سود ایران رقم خورد. در ادامه نیز همین روند را پیش گرفت. دو امتیاز سرویس عادل غلامی هم سطل آب یخ را ریخت روی سر فرانسوی ها. سید هم راه افتاد و بالاخره امتیاز دفاع گرفت؛ دو تا. او لحظاتی قبل برای از دست دادن سرویسش چنان از دست خودش عصبانی شده بود که هوا را شوت کرد. ولی حالا همه چیز روی روال افتاده بود و ایران، تیم شده بود. 25 – 15 پوئن ایران در این ست شد. با این حساب در ست شماری با فرانسه مساوی شدیم ولی تلافی ست قبل درآمد. به 18 باختیم و به 15 بردیم.

این ست 23 دقیقه زمان برد و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به عبارت زیر بود:
حمله: شهرام محمودی 5 و میلاد عبادی پور 4 پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی 4 و فرهاد قائمی 1 پوئن.
سرویس: عادل غلامی 3 و فرهاد قائمی 1 پوئن.
توپگیری: فرهاد ظریف 7 و فرهاد قائمی 4 اقدام عالی.
دریافت: مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف هر یک 2 اقدام عالی.
 
ست سوم: 25 –19 به سود فرانسه

ایران با ترکیب ست دوم آغاز کرد. بازی پایاپای پیش می رفت. ولی در امتیاز 3 – 2 اسپک "روزی یه" به اوت رفت و لوران تیلی که از نتیجه ویدئو چم هم راضی نبود جار و جنجال راه انداخت. 4 – 2 به سود ایران شد. ولی فرانسوی ها با یک جای خالی در حمله و یک پوئن از دفاع بازی را به تساوی کشاندند. هم خوب توپ می گرفتند و هم در دفاع و حمله با چشم باز عمل می کردند. در مقابل، ایران اشتباه فردی کم نداشت و 6 – 4 عقب افتاد. اما جبران کرد.

حمله های خوب عبادی پور و محمودی و همچنین جا خالی سعید معروف بازی را به تساوی کشاند و یک اشتباه از فرانسه در اسپک هم باعث شد 8 – 7 وقت استراحت فنی به سود ایران رقم بخورد. فرانسه منسجم تر شد. دفاع دو و سه نفره اش خوب شکل می گرفت. پیش افتاد. 9 – 8. این روند تا 12 – 11 ادامه داشت که بازی به تساوی کشیده شد و در ادامه هم دفاع دو نفره موسوی – عبادی پور یک پوئن ایران را پیش انداخت. یک اشتباه دیگر از فرانسه، هم ایران را یک پوئن دیگر بالا برد و هم لوران تیلی را وادار به درخواست وقت استراحت کرد. حالا نوبت فرانسه بود که امتیاز بگیرد و بازی را به تساوی بکشاند.

فرانسوی ها اینقدر رالی برابر 15 را ادامه دادند که سرانجام از یک اسپک بریده به پوئن 16 رسیده و وقت دوم استراحت فنی را به سود خودشان رقم زدند. بازی که شروع شد باز هم حمله ایران دفاع شد تا در پوئن 17 – 15 به سود فرانسه، کواچ وقت استراحت بگیرد. ولی تیم دوباره از فورمت تیمی خارج شده بود و در برابر فرانسۀ منسجم نمی توانست پایداری کند. هم دفاع می شد و هم دفاع نمی کرد. سرویس ها ساده تر از به خطر انداختن دریافت حریف بود و خلاصه شرایط به سود فرانسه پیش می رفت.

 آرمین تشکری و مهدی مهدوی برای سرویس و دفاع به زمین فراخوانده شدند ولی فرانسه به بازی مسلط بود و اجازه کار به ایران نمی داد. پوریا فیاضی به جای فرهاد قائمی در زمین جای گرفت. 23 – 18 به سود فرانسه وقت استراحت دیگری گرفته شد. ولی افاقه نکرد. 25 – 19 فرانسه برد تا یک امتیاز از 3 ستی که گذشت، گرفته باشد و برود برای تمام کردن بازی با نتیجه مناسب 3 – 1 و کسب سه امتیاز این بازی مهم.
 
این ست 32 دقیقه زمان برد و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به عبارت زیر بود:
حمله: شهرام محمودی 10 و میلاد عبادی پور 7 پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی 4 و میلاد عبادی پور 1 پوئن.
سرویس:  عادل غلامی 3 و فرهاد قائمی 1 پوئن.
توپگیری: میلاد عبادی پور و فرهاد ظریف هر یک 7 اقدام عالی.
دریافت: میلاد عبادی پور 8 و فرهاد قائمی 4 اقدام عالی.
 
ست چهارم: 29 – 27 به سود فرانسه

این ست هم برابر آغاز شد و پوئن به پوئن پیش رفت تا با اسپک شهرام محمودی امتیاز 8 و وقت استراحت فنی اول به ایران برسد. محمودی و عبادی پور که از ست دوم از سوی کواچ به بازی فرستاده شدند، عملکرد مطلوبی در حمله به عنوان ماموریت اول و توپگیری و سرویس و دریافت در اولویت های بعدی داشتند. عادل غلامی هم روز مثبتی را پشت سر می گذاشت. ولی خب برای پیروزی در والیبال، به بیش از دو یا سه نفر نیاز است. باید تیم بود. اتفاقی که برای ایران از پوئن برابر 11 افتاد.

 سرویس های موسوی می گرفت و ایران با توپگیری فرصت داشت تا از اسپک های منطقه دو با شهرام محمودی امتیاز بگیرد. ولی ایران زود راضی می شد. صبر و حوصله ادامه رالی را نداشت. همان چیزی که در زمین فرانسه به وفور یافت می شد و به امتیازگیری اش کمک می کرد. برابر 14 که شد، کواچ وقت استراحت خواست. ایران وقت دوم فنی را 16 – 15 به سود خود تمام کرد. ورود آرمین تشکری برای سرویس هم باور کواچ بود که نتیجه داد. یک دریافت فرانسه پرید تا عبادی پور از همان بالای تور، توپ را به زمین حریف بکوبد. سرویس بعدی را هم دو دفاع جفت و جور ایران؛ موسوی – عبادی پور تکمیل کردند. 19 – 16 به سود ایران و وقت استراحت فرانسه. سرویس تشکری به تور خورد، اشتباه محمودی در تشخیص اوت یا داخل بودن توپ یک پوئن مفت را به حریف داد و در ادامه هم فرانسوی ها در حمله سوم به امتیاز برابر 19 رسیدند و کواچ باز هم تایم خواست. عبادی پور و موسوی دو پوئن حساس را برای ایران گرفتند تا 21 – 19 پیش افتاده باشد.

 فرانسه دست بردار توپگیری و حمله از دو سر آنتن نبود و بازی را برابر کرد. دو تعویضه کواچ؛ مهدوی – غفور را روانه بازی کرد. بازی تا امتیاز 23 برابر پیش رفت و دوتعویضه هم برگشت. برابر 24. حساسیت در اوج. یا فرانسه 3 – 1 می برد. یا ایران بازی را به تساوی می کشاند. دو توپ. دو توپ سرنوشت. دو تیم برابر پیش رفتند. جفت 25. جفت 26. جفت 27. حمله فرانسه از منطقه چهار خود و دفاع از منطقه چهار زمین ایران امتیاز 29 را برایش رقم زد تا در عرض 38 دقیقه ست را ببرد. بازی را هم . سه امتیاز حساس را هم.

محمودی امتیازآورترین بازیکن ایران شد

در پایان این بازی آنتونیون رویزر و آروین گاپس بازیکنان تیم ملی والیبال فرانسه هرکدام 19 امتیاز برای تیم خود کسب کردند و عنوان امتیازآورترین بازیکن نبرد برابر ایران را به خود اختصاص دادند.

در تیم ایران هم شهرام محمودی که تا لحظه آخر به دلیل مصدومیت مشخص نبود به بازی می‌رسد یا خیر به تنهایی 18 امتیاز برای ایران کسب کرد و عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش لقب گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

55  −  54  =