طلای جهانی به ۱۲۶۳ دلار در هر اونس رسید

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی پس از رسیدن به پایین رقم طی سه ماه اخیر اندکی افزایش یافت و به 1263 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در حالی که تقویت ارزش دلار و یک نگاه خوشبینانه به اقتصاد آمریکا جذابیت بازار طلا را کاهش داده است، قیمت طلا قبل از ترمیم نسبی، امروز به پایین ترین رقم در حدود سه ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت سومین هفته کاهشی در 4 هفته گذشته قرار گرفت.
در حالی که پس از اعلام دور تازه ای از سیاست های محرک اقتصادی از سوی بانک مرکزی اروپا، ارزش یورو در برابر دلار به نزدیکی پایین ترین رقم 14 ماه گذشته رسیده است، فلز زرد تحت فشار قرار گرفته است.
همچنین در حالی که قرار است گزارش بازار کار آمریکا در اواخر امروز منتشر شود و جزئیات بیشتری از وضعیت اقتصادی آمریکا و زمان احتمالی افزایش نرخ بهره در این کشور به دست بدهد، سرمایه گذاران امروز از انجام معاملات قابل توجه خودداری کرده اند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا قبل از افزایش 0.2 درصدی و رسیدن به رقم 1263 دلار و 50 سنت، در معاملات اوایل امروز به 1256 دلار و 90 سنت رسید که پایین ترین رقم از 10 ژوئن تاکنون بود. قیمت طلا در این هفته حدود 2 درصد کاهش یافته است.
یک تاجر فلزات گرانبها در سنگاپور گفت: «(علیرغم افزایش جزئی قیمت) روند حاکم بر بازار طلا همچنان شدیدا کاهشی است، به خصوص با توجه به حرکت بسیار قوی دلار.»
تقویت ارزش دلار موجب می شود که کالاهایی نظیر طلا برای دارندگان سایر ارزها گران تر شود.
وی افزود: «آمارهای بازار کار آمریکا بسته به میزان قوی بودن، احتمالا تاثیر بیشتری بر قیمت ها خواهد گذاشت… ممکن است قیمت ها به شدت کاهش یابد و آنگاه سطح حمایت بعدی 1230 دلار خواهد بود.»
دیگر فلزات گرانبها نیز به دلیل تقویت ارزش دلار تحت فشار قرار دارند. نقره، پلاتین و پالادیوم هر سه در مسیر ثبت کاهش قیمت هفتگی قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  64