خشم کاربران از حریم‌شکنی بی‌سابقه مسنجر فیس بوک

عملکرد برنامه مسنجر فیس‌بوک برای گوشی‌ها و تبلت‌ها و تلاش آن برای جمع آوری غیرقانونی اطلاعات از کاربران باعث اعتراضات گسترده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از گاردین ال وی، تنظیمات این برنامه در زمینه حریم شخصی در حالت پیش فرض به گونه‌ای است که داده‌های زیادی در مورد دیگر کاربران فیس بوک در فهرست تماس هر گوشی در دسترس این سایت قرار می‌گیرد و برای جلوگیری از جمع آوری بسیاری از این اطلاعات هم هیچ راه حلی وجود ندارد.

فیس‌بوک در واکنش به این اعتراضات اعلام کرده که امکان کنترل بر حریم شخصی را از طریق ارتقای امکانات بخش تنظیمات بیشتر خواهد کرد. مساله دیگری که موجب اعتراض کاربران شده جدا شدن مسنجر فیس بوک از برنامه اصلی همراه آن است که باعث شده همه علاقمندان به خدمات همراه فیس‌بوک مجبور به نصب دو برنامه به جای یک برنامه شوند.

برنامه مسنجر فیس بوک نه تنها  فهرست تماس گوشی کاربران را برای یافتن دیگر حساب‌های فیس‌بوک جستجو می‌کند، بلکه می‌تواند فایل های ذخیره شده بر روی حافظه گوشی را تغییر داده یا حتی پاک کند. بارگذاری فایل بدون اطلاع کاربر و مالک گوشی و ضبط صدا و ویدیو و حتی عکس برداری از جمله دیگر اقدامات این مسنجر است.

کارشناسان در شگفتند که این حد از دسترسی به داده‌ها و امکانات گوشی ها و تبلتها برای فیس بوک چه ضرورتی دارد و چه لزومی دارد که این شرکت بتواند حریم شخصی کاربران را به طور گسترده نقض نماید. سابقه همکاری‌های گسترده فیس بوک با نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و به خصوص آژانس امنیت ملی این کشور نگرانی‌های موجود را تشدید کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3