جدال سامسونگ و ال‌جی بر سر ماشین لباسشویی هوشمند

مقامات شرکت سامسونگ از مسئولان قضایی در کره جنوبی خواسته اند تا در مورد خرابکاری عمدی شرکت ال جی قبل از برگزاری نمایشگاه فناوری IFA در آلمان تحقیق کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از وال استریت، سامسونگ مدعی است ال‌جی ماشین لباسشویی پیشرفته این شرکت را به طور عمدی تخریب کرده و به شهرت و اعتبارش در نمایشگاه آلمان لطمه وارد کرده است.

شرکت های بزرگ فناوری در ماه های اخیر علاوه بر عرضه تبلت ها و گوشی های هوشمند به طراحی و بازاریابی لوازم خانگی قابل کنترل با استفاده از برنامه‌های همراه و قابل اتصال به اینترنت روی آورده اند و رقابت شدیدی در این زمینه میان آنها در جریان است.

سامسونگ و ال جی دو شرکت کره‌ای هستند که چند دهه است در زمینه تولید و عرضه محصولات الکترونیک به شدت با هم رقابت دارند. سامسونگ در زمینه تولید گوشی های هوشمند و تلویزیون عملکرد بهتری در مقایسه با ال جی داشته و درآمد آن هم در مجموع چهار برابر ال جی بوده است. اما در ماه های اخیر ال جی شرایط خود را بهبود بخشیده و با عرضه گوشی هوشمند G3 سود خالص خود را در سه ماهه دوم سال 2014 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو برابر کرده است.

موفقیت G3 باعث کاهش سود سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2014 برای اولین بار در سه سال اخیر شده است. سامسونگ علت اصلی این مساله را فروش نه چندان مناسب گوشی Galaxy S5 می‌داند.

جنجال بر سر ماشین لباس‌شویی سامسونگ زمانی آغاز شد که فروشنده ای در یکی از مراکز تجاری برلین به پلیس اطلاع داد عده‌ای از کارکنان ال‌جی درهای چهار ماشین لباسشویی Crystal Blue سامسونگ را تخریب کرده‌اند. قیمت هر یک از این ماشین‌های لباس شویی 2700 دلار است.

ال جی در واکنش گفته است که قصدی برای تخریب این ماشین‌لباس شویی ها در کار نبوده و مراجعه کنندگان محققانی بوده‌اند که در جریان برگزاری نمایشگاه IFA در حال بازاریابی و تحقیقات بوده اند. ال جی می گوید هزینه این تخریب را پرداخته و هیچ یک از کارکنانش توسط پلیس دستگیر نشده است.

سامسونگ ضمن رد این توضیحات می‌گوید جو سئونگ جین مدیر واحد تولیدات خانگی ال جی شخصا در رویدادی مشابه که در فروشگاه دیگری در برلین رخ داد و منجر به تخریب سه ماشین لباسشویی از همان مدل شد، دخالت داشته است. ال جی ضمن رد این ادعاها تاکید کرده که کارکنانش صرفا در حال بررسی محصولات رقیب در بازار بوده‌اند. با تداوم درگیری دو طرف پلیس کره جنوبی قصد رسیدگی به موضوع را دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  49  =  57