مطالبات از بابک زنجانی همچنان «مشکوک‌الوصول»

مطالبات وزارت نفت از «بابک زنجانی» هنوز هم مشکوک‌الوصول است. این پرونده شاید یکی از مبهم‌ترین پروژه‌های مفاسد اقتصادی این روزها باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،تایید و تکذیب در پرونده‌اش زیاد است و معلوم نیست بعد از گذشت 9 ماه از بازداشتش بالاخره این پرونده به کدام ایستگاه می‌رسد اما آنچه که در یک سال اخیر اهمیت پروژه بابک زنجانی را بیش از پیش کرده است «اموال» او است. اموالی که رقم‌های متفاوتی در مورد آن تخمین زده شده است؛ از 70 شرکت در داخل کشور گرفته تا شرکت‌های موجود در خارج از کشور. شرکت‌هایی که بسیاری از افراد نگران وضعیت آنها پس از بازداشت بابک زنجانی بودند و حالا شاید تا اندازه‌یی بتوان گفت که نگرانی آنها بجا بوده است.گفته می‌شد که اموالش پاسخگوی بدهی‌هایش هستند، برخی اموالش به مزایده گذاشته شدند و حالا مسوولان از غارت اموال بابک زنجانی در خارج از کشور خبر داده‌اند.

اموالی که شاید جلوگیری از به غارت رفتن آنها معادلات برای بازپس‌گیری بدهی‌های زنجانی را وارد فازهای جدیدتری کند. هشداری که داده شد اما نخستین هشدار در مورد لزوم توجه به اموال زنجانی در خارج از کشور نیست. هیات‌های مختلفی برای روشن شدن وضعیت اموال او در خارج از مرزها اعزام شدند و بازهم خبری از روشن شدن وضعیت این اموال نشد. روز گذشته خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مزایده فروش شرکت هواپیمایی «اُنر ایر» ترکیه متعلق به بابک زنجانی هشدار داده که مسوولان دادستانی و هواپیمایی کشور اجازه ندهند این اموال به غارت برده شود.

به گزارش ایسنا، حمید حسینی به مزایده فروش شرکت هواپیمایی انر ترکیه متعلق به بابک زنجانی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: این شرکت پس از دستگیری شمس از همکاران بابک زنجانی‌ رها شده و صاحبان قبلی این شرکت در حال حساب‌سازی جهت خرید اموال هستند، لازم است مسوولان دادستانی و هواپیمایی در این رابطه هشیاری به خرج داده و نگذارند این اموال به غارت برده شود. شرکت هواپیمایی اُنر ایر متعلق به بابک زنجانی با حدود پنج تا شش هواپیما در ترکیه که ارزش بالایی هم دارد در حال مصادره شدن است. شرکتی که مزایده فروش آن به زودی برگزار خواهد شد. در این میان اما عده‌یی هم هستند که اعتقاد دارند این هشدارها نوعی فضاسازی است.

روز گذشته امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار نفتنا درباره اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر غارت اموال زنجانی در ترکیه، گفت: نزدیکان زنجانی به دنبال تغییر مسیرپرونده هستند، همان‌طور که بار‌ها دست به اقدامات اینچنینی زده‌اند. نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی با رد این موضوع، ادامه داد: این مساله صحت ندارد و دقیقا مشابه سناریوی فردی که ادعا کرده بود قصد پرداخت بدهی بابک زنجانی را دارد، است.

عضو کمیته تحقیق از پرونده بابک زنجانی در ادامه به سفر هیات پارلمانی ایران به ترکیه اشاره و اظهار کرد: زنجانی در ترکیه اموال زیادی دارد، نه تنها سراغ ضراب خواهیم رفت بلکه ضراب‌های بابک زنجانی در ترکیه زیاد هستند و ما به دنبال پیدا کردن آنها هستیم. «شرکت هواپیمایی انر» اما تنها دارایی بابک زنجانی در خارج از کشور نیست. از تاجیکستان گرفته تا ترکیه و امارات محل‌هایی هستند که دارایی‌های بابک زنجانی در آنها جا خوش کرده‌اند اما خبری از رسیدگی به آنها نیست.

شاید کمی بعدتر نه تنها خبری از اموال داخل کشور بابک زنجانی باشد که رقم اموال خارج از کشور او هم که معلوم نیست در این روزها از سوی چه افرادی مدیریت می‌شود نیز به هیچ برسند و بابک زنجانی در زندان بماند و بدهی‌اش به وزارت نفت هم همچنان «مشکوک‌الوصول» باقی بماند. بدهی‌ای که بیش از 9هزار میلیارد تومان است و بابک زنجانی برای پرداخت نکردن آنها تلاش کرده بود همان طور که تحریم ها را به گفته خودش دور زده بود بانک‌ها و ادارات زیادی را دور زده بود تا پرداخت نشود و حالا به خاطر همان در زندان به سر می برد. حال باید دید که مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی مشکوک الوصول باقی می ماند یا خیر؟
منبع: اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

34  −  25  =