حضور قائم مقام بانک مرکزی در اجلاس پائیزه بانک جهانی

اکبر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی برای شرکت در اجلاس پائیزه بانک جهانی و صندوق بین امللی پول در راس هیئتی از بانک مرکزی راهی آمریکا شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی (World Bank Group) همه ساله در دو نوبت با حضور تمامی روسای کل بانک های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو یا نمایندگان ارشد آنها برگزار می‌شود.

اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به طور معمول اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار و هر سه سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود.

از مهمترین نشستهای این اجلاس، می توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و روسای کل گروه 24، نشست معاونین گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین‌المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) اشاره نمود.

حضور مقامات بانکی و اقتصادی کشورها در این اجلاس، فرصت مناسبی را فراهم می‌آورد تا در راستای افزایش ارتباط و همکاری‌های بانکی و اقتصادی فیمابین، ملاقات هایی میان روسای کل، مقامات اقتصادی و بانکی و سایر اعضای هیات های اعزامی از کشورهای مختلف صورت گیرد.

قرار است اکبر کمیجانی در حاشیه جلسات یاد شده، ملاقات هایی با مسئولین ارشد بانک های مرکزی کشورهای مختلف پیرامون موضوعات مورد علاقه و گسترش همکاری های بانکی، اقتصادی و منطقه‌ای داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6