بررسی زبان دستان ظریف و جان کری

تصاویر دیدار سه‌ جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا که با حضور کاترین اشتون در وین انجام شد، حاکی از آن است که هنوز دو طرف بر موضع سخت خود درباره مساله هسته‌ای باقی هستند.

تصاویر دیدار سه‌ جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا که با حضور کاترین اشتون در وین انجام شد، حاکی از آن است که هنوز دو طرف بر موضع سخت خود درباره مساله هسته‌ای باقی هستند.

پیش از این مذاکرات ایران و آمریکا در هر قالب، سطح، هر کجا و هر زمان که بود، مهم و حساس بوده است. با وجود گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم و شکستن تابوی مذاکرات مستقیم میان مقامات عالی ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای، هنوز هم این مذاکرات از حساسیت و اهمیت دو چندان برخوردار است.

این برای ششمین‌بار است که وزیران خارجه ایران و آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای و هر بار به دفعات در یک سال گذشته با یکدیگر در مکان‌های مختلف (نیویورک، ژنو و وین) به طور رسمی ملاقات می‌کنند.

آن‌چه تاکنون از ملاقات‌های این دو مقام عالی ایرانی و آمریکایی منتشر شده است جز چند عکس، چند کلمه یا جمله با توجه به محرمانه بودن متن مذاکرات بیش‌تر نبوده است. با این حال هر بار انتشار عکس‌هایی از این دیدارها گویای فضای حاکم بر مذاکرات و پیشرفت تعامل‌ها و روابط است.

دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه (23مهر) در وین در حالی صورت گرفت که دو طرف بر سر برخی از مسایل اختلافی مهم هم‌چنان بر مواضع خود محکم ایستاده‌اند و هر یک تلاش دارد دیگری را یک گام و شاید بیش‌تر به عقب براند. این موضع سخت از سوی دو طرف نه در بیان و موضع‌گیری‌های علنی و غیرعلنی یا در سطح رسانه‌ها که حتی در حرکات و رفتار دیپلماتیک‌شان به خوبی مشخص است.

در معدود عکس‌هایی که از دیدار عصر روز چهارشنبه جان کری و محمدجواد ظریف در وین به سرعت توسط عکاسان یا از طریق گوشی‌های همراه برخی از همراهان هیات‌ها بر روی صفحات اجتماعی و خبری منتشر شد، این زبان بدن ظریف و کری هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند.
 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70