درباره کتاب بی شعوری اثر دکتر خاویر کرمنت

فرد از آن نوع بی شعورهایی بود که تقریباً غیر قابل درمان اند؛ انسانی با ضمیر غیر قابل نفوذ. اولین بار که به او گفتم بی شعور است، کم نیاورد و پاسخ داد: بی شعور پدرته! جواب دادم: راست میگی. ولی نمی دونستم تو هم پدرم رو می شناسی. دوستش بودی؟

گفت: منظورم این بود که فحشت داده باشم.

پرسیدم:چرا؟
گفت:بخاطر اینکه اگه من بی شعورم تو هم بی شعوری!
گفتم: خب به همین خاطره که می تونم بهت کمک کنم.
(نقل از کتاب بی شعوری)

کتاب بی شعوری اثر دکتر خاویر کرمنت ترجمه محمود فرجامی

راهنمای عملی شناخت ودرمان خطرناکترین بیماری تاریخ بشریت
بخش نخست : چه کسی بیشعور است و چرا یک نفر باید بخواهد که بیشعور باشد ؟
بخش دوم : انواع بیشعور ها
بخش سوم : وقتی جامعه بیشعور می شود
بخش چهارم : زندگی با بیشعور ها
بخش پنجم : راه نجات
آیا از اینکه همسایه تان زباله هایش را در جوی آب می ریزد عصبانی هستید ؟ آیا تا به حال پیش آمده که در اداره ای برای گرفتن یک امضا روزها و ساعت ها در امد و شد باشید ؟ آیا احساس می کنید برخوردهای رئیس تان با شما توهین آمیز است ؟ تا به حال دلتان می خواسته که یک صندلی را بر فرق پزشکی بکوبید که وقتی بعد از ساعت ها انتظار و پرداخت حق ویزیت کلان موفق به دیدارش شده اید ، بدون آنکه …

حتما خیلی وقت ها با ادم هایی سر و کار داشته ایم که از رفتار های عجیب و غریب و نفرت انگیزشان به ستوه امده ایم . گاهی می خواهیم جیغ بزنیم و بدویم به سوی اولین درب خروجی و از شرشان راحت شویم . گاهی هم دیگران از رفتارهای عجیب خود ما به داد و فریاد می افتند .
بیشعوری چیست ؟ بیشعور ها چه کسانی هستند ؟ در مواجحه با یک بیشعور باید چکار کرد ؟ دکتر خاویر کرمنت در کتاب بیشعوری نظر و دیدگاهتان به جهان را تغییر خواهد داد. باور نکردنی ست که بسیاری از اطرافیان مان به درد بیشعوری گرفتارند . دردی که البته به گفته دکتر کرمنت خوشبختانه درمان پذیر است . با خواندن کتاب بیشعوری قدری به شعور خودتان هم شک خواهید کرد و البته این اغاز داستان است .
کتاب بیشعوری با ترجمه محمود فرجامی این طور اغاز می شود .
" دو شگفتی بزرگ جهان اهرام مصر و مجسمه ابوالهول نیستند این است که
یک : چرا بیشعور ها به خود اجازه می دهند انقدر نفرت انگیز رفتار کنند ؟
دوم " چرا از یاد اوری این نکته اینقدر می رنجند؟ "
کتاب بیشعوری با رگه هایی از طنز ما را به دنیای بیشعور ها و بیشعوری می برد و با بیان چند پروند ه از موارد بیشعوری و درمان ان خواننده را در نهایت به سوی درک بیشعوری و راه های زندگی با یک بیشعور و درمان سوق می دهد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  6