تبلیغات انلاین گوگل به اندازه گذشته پولساز نیست

افزایش استفاده از موبایل و تبلت باعث شد;

گوگل اگر چه این روزها نیز خوب پول درمی آورد، اما یکی از سودآورترین کسب و کارهای آن یعنی تبلیغات انلاین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از بوستون گلوب، درآمد گوگل در سه ماهه سوم سال 2014 در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 20  درصد افزایش نشان می‌دهد، اما درامد ناشی از هر بار کلیک کاربران که برابر با متوسط درامد ناشی از کلیک هر کاربر بر روی تبلیغات گوگل است در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش نشان می‌دهد. این رقم در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2014 هم تغییری نداشته است.

افزایش استفاده از موبایل و تبلت برای استفاده از اینترنت، کوچک بودن نمایشگرهای این وسایل که جاسازی و نمایش آگهی در آن‌ها را دشوار می‌کند و افزایش رقبای گوگل از جمله دلایل تضعیف جایگاه این شرکت در بازار تبلیغات دیجیتال است.

درآمد کلی گوگل در سه ماهه سوم سال 2014 برابر با 16.52 میلیارد بوده و درآمد خالص این شرکت هم از 10.78 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال قبل به 13.17 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال 2014 افزایش پیدا کرده است. سود خالص این شرکت هم با 5.6 درصد افزایش به 2.81 میلیارد دلار رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  50