کواچ بهترین مربی سال ۲۰۱۴ سری A شد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران جایزه بهترین مربی سال 2014 سری آ ایتالیا را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «غسل تعمیدی با آتش» اصطلاحی است که وقتی کواچ به ایران آمد به او دادند آن هم به خاطر بازی‌های سخت ایران در لیگ جهانی، قهرمانی جهان و بازی های آسیایی رقابت هایی که مهر تأیید صلاحیت و تثبیت کواچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی بود که «بمب انگیزه» از همه آنها سربلند بیرون آمد. کواچ موفق بود حتی موفق تر از ولاسکو از روزی که آمد پشت سر هم امتحان داد و زنگ تفریحی نداشت امتحان های سختی که در همه آنها نمره قبولی گرفت. بازیکن قرن باز هم شد بهترین، ایران پدیده را کرد ایران افسانه ای.

ایران پدیده خولیو ولاسکو، در دستان کواچ خیره کننده پیش رفت. مربی صربستانی که یک روز و نیم بعد از پایان فینال اسکودتو با تیم پروجا، راهی ایران شد تا وارث خولیو ولاسکوی ایتالیایی-آرژانتینی باشد و در کنار این تیم از حضور در مرحله سوم از رقابتهای جام جهانی لهستان لذت ببرد. در لیگ جهانی چهارم شد و حالا هم جزو شش تیم برتر دنیاست. تیمی که در سال 2010 در پله نوزدهم قرار گرفته بود حالا با حضور در جمع شش تیم برتر دنیا سیزده پله در رنکینگ جهانی صعود خواهد داشت. حالا ایران قهرمان آسیاست قهرمانی مقتدر… اما با همه این افتخارات، اینجا پایان کار والیبال ما نیست؛ بلکه آغاز راهی است که می‌تواند ما را به هدفی که فدراسیون والیبال ترسیم کرده برساند، قرار گرفتن روی سکوی والیبال المپیک ریو در سال 2016. اتفاقی که نه فقط برای والیبال ایران بلکه برای ورزش ایران یک رویداد بزرگ است. بمب انگیزه هم از امروز همین دغدغه را دارد، کواچ در این مدت تا جایی که توانست والیبالی ها را به جلو هل داد، تا جایی که توانست سعی کرد و نه تنها توانست جای خالی ولاسکو را پر کند بلکه امروز از او هم محبوب تر و موفق تر شده است.

کواچ مربی باهوشی است که همه ظرفیت والیبال ایران را به کار گرفته و بی حاشیه به پیش می رود. کواچ خود را درگیر نخواستن های غیر حرفه ای نکرده و هر بازیکن قابلی را به تیم ملی دعوت می کند. او اهل بگومگو با بازیکنان و رسانه ها نیست. خیلی دیر از کوره در می رود و حتی وقتی از کوره در می ورد بازیکنانش را تنبیه نمی کند بلکه آنان را به خود می آورد.

اسلوبودان کواچ از این که مردم ایران نگاهشان به والیبال تغییر یافته خوشحال است اما برخی انتقادها را بجا نمی داند و معتقد است که باید انتظارات بجا و درست باشد تا به تیم کمک کند در غیر این صورت زیان بار خواهد بود.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان چندی پیش از سوی کمیته برگزاری لیگ سری آ ایتالیا نیز به عنوان بهترین مربی این لیگ انتخاب و معرفی شد. وی که در لیگ 2014 سری آ ایتالیا هدایت تیم جوان پروجیا را برعهده داشت و با این تیم به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها و نایب قهرمانی جام حذفی ایتالیا دست پیدا کرد، با حضور در این کشور جایزه ویژه خود را از مسئولان برگزاری این مسابقات دریافت کرد. او درباره این جایزه اش نیز گفت: از این اتفاق بسیار خوشحال هستم. من سال گذشته در آخرین حضورم بر روی نیمکت پروجیای ایتالیا، با این تیم نائب قهرمان لیگ سری آ و همچنین نائب قهرمان جام حذفی ایتالیا شدم و در پایان فصل به ایران آمدم و هدایت تیم ملی والیبال ایران را عهده‌دار شدم و موفقیت ها پشت سر هم بوده که این برای من بسیار خوشحال کننده است البته کارم را هم سخت تر می کند چون باید هر روز بهتر شوم و عملکرد بهتری نسبت به گذشته از خودم بجا بگذارم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  7